آکادمی اسکار به نسخه‌ اصلاح‌شده Cats اجازه رقابت می‌دهد

«گربه‌ها» (Cats) پس از آنکه موفق به جلب نظر منتقدین نشده بود، در طول تعطیلات آخر هفته‌ی گذشته در گیشه هم به شکستی کامل انجامید. اما این فیلم موزیکال به کارگردانی «تام هوپر» اکنون فرصت رقابت در اسکار را خواهد داشت و آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی فیلم را که هفته‌ی آینده به سالن‌های سینما می‌آید وارد رقابت می‌کند. هفته‌ی گذشته در حین افتتاحیه‌ی فیلم گزارش شد که استودیوی یونیورسال نسخه‌های اصلاح‌شده‌ی فیلم را به سالن‌های نمایش سراسر آمریکا ارسال کرده است. نسخه‌های اولیه‌ی فیلم «گربه‌ها» به خاطر جلوه‌های ویژه‌ی ناتمامش تمسخر مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت. در یکی از صحنه‌ها دست «جودی دنچ» و حلقه‌ی ازدواج او بدون جلوه‌های ویژه دیده می‌شد.

آکادمی تأیید کرده است که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی «گربه‌ها» با جلوه‌های ویژه‌ی کامل‌تر در رقابت اسکار وارد می‌شود. این اتفاقی خوشایند برای استودیوی یونیورسال خواهد بود که فیلم شکست‌خورده‌ی آن‌ها فرصت کسب نامزدی اسکار و به دنبال آن فروش بیشتر را پیدا می‌کند. طبق قوانین آکادمی، یک فیلم باید با همان نسخه‌ای که در لس آنجلس روی پرده رفته برای اسکار رقابت کند.

«گربه‌ها» مشمول این قانون نمی‌شود زیرا نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای را در اولین هفته‌ی اکران عرضه کرد. نسخه‌ی ابتدایی «گربه‌ها» روز جمعه ۲۰ دسامبر اکران شد و تا روز یکشنبه، نسخه‌ی بهبود یافته‌ و قابل دانلود آن به دست سالن‌داران رسید. هارد درایو فیزیکی حاوی نسخه‌های جدید «گربه‌ها» نیز روز سه شنبه به سالن‌های سینما تحویل داده شد. از آنجا که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی فیلم در اولین هفته‌ی اکران اکران شد، آکادمی به فیلم اجازه‌ی رقابت با آن را خواهد داد.

«گربه‌ها» با نقدهای منفی و عملکرد ناامیدکننده در گیشه نباید منتظر کسب افتخار در رقابت اسکار باشد. بخش بهترین جلوه‌های ویژه تنها امید سازندگان برای دریافت نامزدی است. این فیلم در کنار «انتقام‌جویان: آخر بازی»، «شیر شاه» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» به فهرست اولیه‌ی نامزدهای اسکار بهترین جلوه‌های ویژه راه یافت.

«جیمز کوردن» مجری شوهای شبانه و یکی از بازیگران «گربه‌ها» در نقش «باستوفر جونز» اخیراً در مصاحبه‌ای رادیویی فاش کرده است که هنوز فیلم را ندیده اما از جنجال‌های آن آگاه شده است. «بیزینس اینسایدر» گزارش می‌دهد که کوردن در محل اکران فیلم در نیویورک حاضر بوده اما حتی هنگام معرفی روی صحنه نیامده است. «گربه‌ها» تاکنون از مجموع ۱۸۶ نقد ثبت شده در «راتن تومیتوز» امتیاز ۱۸ درصد دریافت کرده و متاکریتیک به آن امتیاز ۳۲ داده است. این فیلم در هفته‌ی اول اکران ۶.۵ میلیون دلار فروخت در حالی که با بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شده بود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *