آکوامن در فیلم Man of Steel سوپرمن را نجات داد!
اینطور که گفته شده، ظاهرا آکوان یک نقش کوچک در وقایع فیلم Man of Steel (مرد پولادین) داشته است؛ جیسون موموآ که او را با شخصیت آکوامن می شناسیم در تازه اظهاراتش یک تئوری جالب را تایید کـرده است. زک اسنایدر در سال ۲۰۱۳ با احیای شخصیت سوپرمن در ظاهری تازه اولین ستون های دنیای سینمایی ﺩﯼﺳﯽ را بنا کرد، که حالا آن را با عنوان غیررسمی DCEU می شناسم. بعد از موفقیت مجموعه فیلم خاطره انگیز Dark Knight (شوالیه تاریکی) ساخته کریستوفر نولان، آقای اسنایدر اقدام به خلق یک دنیای سینمایی مخصوص شخصیت های ﺩﯼﺳﯽ کرد و این ابرقهرمان ها را با بازیگرانی جدید به گیشه آورد. البته زمانی که Man of Steel پا به گیشه گذاشت صحبتی از خلق یک دنیای اختصاصی نبود، با این وجود در این فیلم شاهد اشاره هایی به دیگر شخصیت های DC هستیم که نشان می دهد اسنایدر امکان خلق این دنیا را در نظر گرفته بوده است.

لوگوهای دو کمپانی Lexcorp و Wayne Enterprises طی مبارزه پایانی بین سوپرمن (با نقش آفرینی Henry Cavill) و ژنرال زاد (Michael Shannon) دیده می شود، در حالی که یک غلاف انتقال خالی خبر می دهد سوپرگل هم در زمین سکونت دارد. با وجود تمام این اشاره ها و چندین مورد دیگر، یکی از بزرگ ترین تئوری ها که مدت هاست می شنویم این است که آکوامن هم نقشی در نجات کلارک کنت قبل از اینکـه تبدیل به نماد امید جهان شود داشته است.

اگر به یاد داشته باشید در اولین بخش های فیلم Man of Steel، کلارک بیخیال شغل خودش می شود تا کارگرانی که روی یک سکو نفتیِ در حال سوختن بودند را نجات دهند. او با موفقیت تمام آنها را نجات می دهد، اما در نهایت با وجود قدرت بدنی فوق العاده ای که دارد نتوانست در مقابل سقوط سکو مقاومت کند، بنابراین به پایین کشیده شد و خودش را درون یک اقیانوس یافت. در این لحظه کلارک خوش شانس بود، چون یک گروه از وال ها همان اطراف مشغول گردش بودند. در همین قسمت این نظریه به میان آمد که آنها به دستور آکوامن، او را به خشکی آوردند. حـال طی یک گفتگو با DC All Access جیسون موموآ تایید کرد که آکوامن در نجات سوپرمن نقش داشته است — فقط نه به همان طریقی که طرفداران انتظار دارند.

جیسون در این مورد گفت: “در فیلم Man of Steel وقتی هنری روی سکو نفتی است، او آن را نگه داشت و سپس در یک لحظه در میان اقیانوس او را مشاهده کردیم، نوعی جسم شناور درون اقیانوس. من [آکوامن] باید او را نجات می دادم پس آنها در یک نقطه با هم برخورد داشته اند بنابراین وقتی بروس می گوید ‘تو هرگز در مورد سوپرمن شنیدی؟’، من شنیدم و با هم برخورد داشته ایم …”

آکوامن در فیلم Man of Steel سوپرمن را نجات داد!

بیشتر طرفداران اینطور تصور می کردند که آکوامن وال ها را فرستاده تا او را نجات دهند اما دلیل پشت این اتفاق نامعلوم بود. اما حالا طبق ادعای جیسون موموآ، اینطور به نظر می رسد که آکوامن با سوپرمن قبل از اینکه وال ها بیایند برخورد داشته است. در سکانس مورد نظر ما کلارک را تقریبـا بیهوش وسط اقیانوس مشاهده می کنیم، دقیقا بعد از سقوط سکو، پس ممکن است آکوامن در همان لحظه ابتدایی سقوط کلارک را از میان آوار به سمت یک منطقه امن کشیده باشد تا نجاتش دهد، و نزدیک تعدادی وال او را رها کرد تا در صورت امکان به او در حرکت به سوی ساحل کمک کنند.

ما انتظار داریم که این دو شخصیت را برای نخستین بار در Justice League (لیگ عدالت) کنار هم مشاهده کنیم اما در واقع اولین ملاقات آنها نیست. پس اگر در آینده باری دیگر Man of Steel را تماشا کرید یا حتی برای نخستین بار آن را دیدید، اکنون یک نکته جالب در مورد فیلم می دانید که قبلا در حد یک فرضیه بود. این اتفاق حتی ممکن است در حرف ها و رفتار آکوامن، و نیز رابطه اش با سوپرمن در Justice League تاثیر داشته باشد.

تانی کال

مغناطیس نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *