برای بسیاری از کابران همیشه این سوال وجود داشته است که آیا به شارژ زدن گوشی در طول شب، آسیبی به آن وارد می کند یا خیر! بسیاری از ما به دلیل خستگی فراوان گوشی خود را به برق متصل کرده و در رختخواب خود به خواب می رویم. اما آیا این کار صحیح است؟ آیا در این صورت آسیبی باتری گوشی را تهدید نمی کند؟ با ما همراه باشید.

شارژ صحیح باتری گوشی

شارژ صحیح باتری گوشی

به گفته مدیر عامل شرکت کانادایی فاربی خانم شِین بروسکی زمانی که گوشی خود را در طول شب به شارژ متصل می کنیم تاثیر مخربی بر روی باتری آن ندارد. در واقع اسمارت فون ها همانطور که از نامشان پیداست، بعد از شارژ کامل باتری، مسیر شارژ را مسدود می کنند تا به باتری آسیبی وارد نشود.

اما این نکته نباید فراموش شود که اتصال طولانی مدت، آسیب هایی را به همراه دارد و موجب کاهش طول عمر باتری خواهد شد.

بر طبق ادعای بروسکی زمانی که دمای گوشی افزایش پیدا می کند، تاثیر ناخوشایندی بر باتری ‌های لیتیوم – یونی می گذارد. این تاثیر حتی در مواقعی که گوشی شما از یک قاب محافظ نیز برخوردار است، بیشتر می شود. زیرا هنگامی که قاب محافظ وجود دارد، راهی برای برون رفت گرما وجود ندارد و افزایش دما بیشتر خواهد شد. این افزایش دما در نهایت موجب اکسایش سلول‌ های باتری شده و میزان شارژدهی و عمر آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بنابراین اگر گوشی خود را در هنگام شب به برق متصل می نمایید، قاب محافظ آن را جدا کنید و همچنین مدت شارژ را خیلی طولانی نکنید.

شارژ مطلوب برای باتری ‌های لیتیوم ‌- یونی مقداری مابین 50 تا 80 درصد است و اگرشارژ باتری در بازه‌ های کوتاه تری انجام شود بهتر از این است که عملیات شارژ مدت زمان طولانی به طول انجامد. به گفته خانم بروسکی حالت ایده‌آل باتری‌ های لیتیوم -یونی به همین شکل است و اگر می خواهید باتری شما حداکثر طول عمر خود را داشته باشد، باید به این صورت عمل کنید.

ویترینو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *