اخیرا متن یک ایمیل که گوگل برای شرکای اندرویدی خود ارسال کرده، فاش شده است که براساس آن لانچر Google Now طی چند هفته آینده (سه‌ماهه اول سال 20177) از گوگل پلی حذف خواهد شد. شاید افرادی که از این لانچر استفاده می‌کنند از این خبر نگران شوند، باید بگوییم که این لانچر از کار نخواهد افتاد ولی دیگر به‌صورت مستقیم به‌روزرسانی دریافت نخواهد کرد. در این ایمیل ذکر شده که به‌روزرسانی‌های این لانچر از طریق اپلیکیشن Google Search در دسترس خواهد بود. این تصمیم بر روی تولیدکنندگانی که از این لانچر به‌عنوان رابط پیش‌فرض محصولات خود استفاده می‌کنند، تاثیر خواهد گذاشت.

براساس این ایمیل، محصولاتی که بعد از تاریخ 1 مارس با لانچر Google Now ارایه شوند از طرف گوگل تایید نخواهند شد، البته این موضوع برای محصولاتی که قبل از این تاریخ عرضه شده‌اند صادق نخواهد بود. در این ایمیل به همکاران پیشنهاد شده که از لانچر Search به‌عنوان یک جایگزین فوری استفاده کنند. این لانچر به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد که در صورت نیاز از ویژگی‌های Google Now در محصولات خود بهره بگیرند.

درحالی‌که لانچر Google Now در دستگاه‌های نکسوسی اخیر مورد استفاده قرار گرفته ولی این شرکت دیگر از این لانچر استفاده نمی‌کند. گوگل با معرفی دستگاه‌های جدید خود تحت نام پیکسل، از لانچر جدیدی هم‌نام با محصولات جدید خود یعنی “لانچر پیکسل” رونمایی کرد. در ابتدا تصور می‌شد که این لانچر جایگزین لانچر Google Now شود، البته این نگرانی قبل از معرفی لانچر پیکسل وجود داشت.

گفته می‌شود که در اطلاعات جدید فاش شده هیچ نشانه‌ای مبنی بر جایگزینی لانچر پیکسل به‌جای لانچر Google Now و یا ارایه شدن آن برای دیگر تولیدکنندگان نیست. درحال‌حاضر این اطلاعات تنها به حذف این لانچر از فروشگاه گوگل اشاره می‌کند. می‌توانید متن کامل این ایمیل را در زیر مشاهده کنید.

 

 

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *