اغلب اتومبیل‌ها با یک هدف ساده تولید می‌شوند: رانندگی و رساندن مسافران خود از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر. اگر ما با خودمان صادق باشیم، حتی اتومبیل هایی مثل ابرخودرو مک لارن با قیمت حدودی 200 هزار دلار هم با هدفی مشابه به همین تولید می‌شود.

اما در این بین برخی از اتومبیل های اسپورت نیز هستند که وظیفه آنها حرکت از نقطه A و بازگشت به نقطه AA و تکرار این رویه (منظور مسابقه است) خواهد بود، به همین خاطر نیازهای راننده یک اتومبیل اسپورت متفاوت از سایر رانندگان معمولی خواهد بود. با توجه به همین نیازها، شرکت خودروسازی مک لارن (McLaren) یک ترفند هوشمندانه را در ابرخودرو جدید خود به کار گرفته است که هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو شاهد رونمایی رسمی از آن خواهیم بود. در واقع ابرخودرو مک لارن به یک صفحه کیلومتر چرخشی مجهز خواهد بود.

دانلود ویدئو

رانندگان در یک مسابقه رانندگی به بسیاری از موارد نظیر دمای هوا یا بنزین و یا ساعت نیازی نخواهند داشت، به همین خاطر مهندسین شرکت مک لارن یک صفحه کیلومتر جمع شونده را طراحی کرده‌اند که شامل دو بخش مجزا و  ابتدایی برای حفظ هر چه بیشتر تمرکز راننده به رانندگی خود می‌شود.

راننده برای رانندگی معمولی یک نمایشگر TFT را در جلوی خود خواهد دید که اطلاعات مختلفی را اعم از وضعیت روغن، دما و برخی دیگر از اطلاعات جزئی اتومبیل را در اختیار وی قرار می‌دهد. اما وقتی این صفحه را به سمت پایین بخوابانید، یک نمایشگر کوچک قابل رویت خواهد بود که شامل اطلاعات ابتدایی مختص مسابقه نظیر دنده کنونی، سرعت و دور موتور خواهد بود. زمانی که راننده اتومبیل خود را در حالت Track Mode قرار دهد، این نمایشگر مختص مسابقات نیز به صورت خودکار به عنوان صفحه کیلومتر پیشفرض قرار خواهد گرفت، اما به غیر از این حالت خودکار یک دکمه نیز قرار دارد که می‌تواند این کار را انجام دهد. لازم به ذکر است از ابرخودرو مک لارن مجهز به این داشبورد جذاب و مدرن، هفته آینده رسما رونمایی می‌شود.رونمایی از ابرخودرو مک لارن هفته آینده در نمایشگاه خودرو ژنو

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *