اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید و در عین حال گوشی تلفن همراه شما از سیستم عامل اندروید بهره می برد پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با هم نحوه دریافت اعلان های (Notification) تماس های دریافتی و دیگر توانایی های جالب در گوشی اندرویدی را در محیط ویندوز ۱۰ را هم ببینیم.

اگر ویندوز ۱۰ دارید، کورتانا را از یاد نبرید!

برای این منظور باید اپ Cortana را که یک دستیار صوتی و نام آشنا در ویندوز ۱۰ به حساب می آیر را روی دستگاه اندرویدیتان نصب کنید. (برایدانلود اپ کورتانا اینجا کلیک کنید.)

پس از باز کردن اپ باید با نام کاربری مایکروسافت وارد ان شوید، توجه داشته باشید در این قسمت نام کاربری مورد استفاده در ویندوز ۱۰ را که مربوط به اکانت مایکروسافت شما می باشد را باید مرقوم بفرمایید. در ادامه کورتانا برای شما امکانات تنطیمات اعلان ها را فراهم خواهد کرد که با هم به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کورتانا را اجرا کنید و در ادامه به Settings > Sync Notifications رفته و Missed Call Notification و Call Notification را فعال کنید. همچنین می توانید با فعال کردن Low battery notifications در صورتی که باتری دستگاهتان رو به اتمام بود در ویندوز ۱۰۰ از این رویداد هم مطلع شوید.

نکته جالب و ارزشمند اینکه با فعال کردن گزینه App notifications خواهید توانست تمامی اعلان هایی که مربوط به اپ های مختلف در گوشی اندرویدتان خواهد بود رانیز در محیط ویندوز ۱۰ دریافت کنید.

نکته مهمی که نباید فراموش شود اینکه حتما در محیط ویندوز ۱۰ بررسی کنید که آیا می توانید اعلان ها را ببینید یا خیر! برای این منظور  Settings> System > Notifications & actions را باز کرده و حتما باید نام گوشی تلفن شما به عنوان دستگاه ارسال کننده اعلان در لیست روبریتان قابل مشاهده باشد. در این قسمت می توانید تنطیمات مختلفی چون نمایش اعلان ها در صفحه قفل، امکان پخش صدا حین نمایش اعلان ها و … را نیز تنظیم کنید.

از این پس هرگاه تماسی تلفنی داشته باشید در صفحه نمایش کامپیوتر شخصی خود خواهید توانست اعلان آن را مشاهده و به راحتی در صورتی که نمی توانید پاسخ دهید با تایپ متنی تماس را ریجکت کنید! این امکان در جلسات کاری بسیار برای کاربران مفید خواهد بود.

نت نوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *