اتمام ساخت خودرو فرمول دانشجویی سورنا در مشهد

خودرو فرمول دانشجویی سورنا ، روز شنبه در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد. این خودرو به همت جمعی از دانشجویان این دانشگاه ساخته شده است.

سرپرست دانشجویی تیم سازنده خودرو فرمول دانشجویی سورنا در این مراسم اعلام نمود که ساخت این خودرو از آذر ماه پارسال آغاز شده است. به گفته وی یک تیم ۱۷ نفره از دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد در ساخت این خودرو نقش داشته‌اند.

وحید ریاضی تهرانی تاکید نمود که هدف از ساخت خودرو فرمول دانشجویی سورنا شرکت در مسابقات FSAE بوده است. وی ادامه داد که در سال ۷۰۰ خودرو به منظور شرکت در این مسابقه ساخته می‌شوند. به گفته وحید ریاضی تهرانی، شرکت‌های خودروسازی قطعاتی مخصوص را برای این مدل خودروها تولید می کنند.

تهرانی اعلام نمود که، قرار است خودرو فرمول دانشجویی سورنا ۲۰ تا ۲۴ تیر ماه سال آینده در پیست ریکاردوی ایتالیا و در مسابقات SAE شرکت کند.

حامیان خودرو فرمول دانشجویی سورنا

به گفته ریاضی تهرانی، گروه صنعتی نانو طراح، معاونت پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد، شرکت ایران خودرو خراسان رضوی، گروه صنعتی پارت پلاستیک، شرکت مگاموتور، گروه بازرگانی عدالتی و شرکت همگر توس از جمله حامیان ساخت این خودرو بوده‌اند.

وی اظهار نمود که برای ساخت خودرو فرمول دانشجویی سورنا ، تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده و این رقم با در نظر گرفتن هزینه قطعات یدکی مورد نیاز برای شرکت در مسابقه، به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خواهد رسید.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز که در این مراسم حضور داشت، بابت ساخت این خودرو توسط دانشجویان این دانشگاه احساس خوشحالی نمود و ادامه داد که همت دانشجویان باعث شده تا خودرو فرمول دانشجویی سورنا با تمام محدودیت‌ها، محرومیت‌ها و فشارهایی که یک کار نوآورانه دارد، به خوبی ساخته شود.

محمد کافی فناوری را نماد علم دانست و ادامه داد که ساخت این خودرو علاوه بر آن که مفید بودن دانش و علم دانشجویان را نشان می‌دهد، اعتماد به نفس ویژه‌ای نیز به دانشجویان و جوانان شهر و کشور خواهد داد.

وی در پایان از دانشجویان سازنده خودرو فرمول دانشجویی سورنا و اعضای هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد، که مسئولیت هدایت این گروه سازنده را بر عهده داشته‌اند، قدردانی کرد.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *