اجرای طرح آزمایشی اولین ارز دیجیتالی بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیاده سازی اولین ارز دیجیتالی بومی خبر داد. به گفته وی اجرای این فرایند در ابتدا به صورت آزمایشگاهی خواهد بود.

محمد جواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی خود اعلام نموده است که دنیا در حال تحول است و یکی از این تحولات، مربوط به ارزهای دیجیتالی است. محمد جواد آذری جهرمی در ابتدا در توییتر خود، خبر عرضه و تدوین قوانینی برای ارائه اولین ارز دیجیتالی بومی در کشور را اعلام نمود. وی در ادامه خبر پیاده سازی اولین ارز دیجیتالی کشور را به صورت دقیق‌تر در پست اینستاگرامی خود شرح داد و آن را در قالب فراخوانی به اشتراک گذاشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود اعلام نمود که قرار است ارز دیجیتالی بومی به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی شود. وزیر ارتباطات تاکید نمود که رویکرد انفعالی در خصوص فناوری و انتظار دستگاه‌ها از یکدیگر، طبیعتا باعث عقب‌ماندگی و در نهایت انفعال حاکمیت خواهد شد.


ارائه اولین ارز دیجیتالی بومی در کشور!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که قرار است با استفاده از ظرفیت‌های موجود ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه بانکداری و نظام مالی کشور و همچنین  ظرفیت بالای جوانان کشور، اولین ارز دیجیتالی بومی به صورت آزمایشگاهی پیاده سازی گردد.

وی در ادامه توضیحات خود در مورد اولین ارز دیجیتالی بومی ، در مورد جلسه‌ی خود با هیئت مدیره پست بانک ایران سخن گفت و بیان نمود که این تصمیم در جلسه‌ مشترکی بین وی و هیئت مدیره پست بانک در خصوص ارزهای دیجیتال، مبتنی بر سیستم بلاکچین، اتخاذ شده است. به گفته وی این بانک با اعلام فراخوان و شناسایی نخبگان کشور در این زمینه، اقدامات اولیه لازم را انجام خواهد داد. وی اعلام نمود که این مدل در ادامه برای بررسی و تایید به نظام بانکی کشور عرضه خواهد شد.

البته در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی، مشخص شد که وزیر ارتباطات و بانک مرکزی بر سر مساله ارزهای دیجیتال با هم اختلاف نظر دارند اما محمد جواد آذری جهرمی تصمیم گرفته تا ارز دیجیتالی بومی را که به گفته وی تغییرات مهمی در دنیا ایجاد می‌کند، در کشور فعال نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از همه کسانی که در این حوزه تخصص دارند دعوت کرد، تا در فراخوان پست بانک حضور فعالانه داشته باشند.

تانی کال

تکراتو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *