احتمالا نسخه سریالی Alien در حال توسعه است!

اگر از طرفداران فرانچایز کهنسال Alien باشید، قطعا اخیرا این سوال به ذهنتان خطور کرده که باید منتظر چه چیزی از سوی این مجموعه فیلم باشید؛ طبق شایعه های اخیرا منتشر شده اکنون یک مجموعه تلویزیونی در بستر این فرانچایز علمی-تخیلی در حال توسعه است، سریالی که خیلی زود به دست شمای طرفدار خواهد رسید.

طبق یک گزارش تازه منتشر شده از سوی وبسایت از همه جا مطلع Omega Underground، منابع مختلف تایید کرده اند که یک مجموعه تلوزیونی در بستر دنیای بیگانه (Alien universe) در نظر کمپانی فاکس قرن بیستم [دارنده حقوق این فرانچایز] قرار گرفته است. در این گزارش اطلاعات خاصی از این سریال فاش نشد، اما ظاهرا آنها با معضل اینکه سریال را کجا روی آنتن ببرند برخورد کرده اند، مثلا روی آنتن شبکه ای مثل FX ببرند یا یک سرویس استریم مثل Amazon یا Hulu. البته این سریال اکنون در اولین مراحل توسعه خودش قرار دارد، پس بحث درباره این موضوعات مانند آب در هاون کوبیدن است، تا زمانی که اطلاعاتی رسمی از سوی خود استودیو به دستمان برسد.

اگر بخواهیم در مورد این سریال حدس بزنیم و همچنین بـه محدودیت های بودجه تولید آن توجه کنیم، به نظرمان سریالی خواهد بود درباره مهاجران زمینی بسوی یک سیاره بیگانه یا شاید به نمایش گذاشتن نیروهای نظامی مهاجر درون دنیایی بیگانه بپردازد. سریال می تواند همچنین زنومورف (Xenomorph) ها را در جایی از خودش داشته باشد، اما همچنین این امکان را دارد که به نمایش تهدیدهای فرازمینی جدیدی بپردازد، یا حتی ارتباط نزدیک تری با پسرعموی خودش Prometheus (پرومتئوس) داشتـه باشد، و در آن شاهد برخورد انسان ها با ویروس های بیگانه یا نژادهای پیشرفته مانند مهندسین (Engineers) باشیم.

اگـر به گذشته نگاه کنیم، بدون شک Alien را جزو فرانچایزهای جالب می بینیم، البته اخیرا اوضاع چندان خوبی نداشته است. بعد از عملکرد افتضاح Alien Vs. Predator (بیگانه در مقابل غارتگر) طی سالهای ۲۰۰۰ میلادی، ریدلی اسکات تلاش کرد با تمرکز بر موجودات بیگانه زنومورف و همچنین مهندیس چشم انداز کلی فرانچایز را گسترش دهد؛ که نتیجه آن شد فیلم ﭘﯿﺶدرآمدی Prometheus محصول سال ۲۰۱۲. این فیلم با فضل فروشی درباره الوهیت و خاستگاه انسان ها خشم بسیاری از طرفداران قدیمی فرانچایز را برانگیخت، پس اسکات داستان را با Alien: Covenant ادامه داد که قرار بود فیلم بهتری باشد، اما در عوض کسل کننده تر و دور از انتظار طرفداران بود — در گیشه هم شکست جالبی خورد و آینده را در یک هاله چند لایه از ابهام قرار داد.

اما حالـا، وضعیت ساخت قسمت های ادامه Prometheus معلوم نیست و کسی نمی داند که آینده این فرانچایز به کجا کشیده خواهـد شد. از طرفی بحث معامله بین دیزنی و فاکس قرن بیستم پیش آمده که می تواند موجب ایجاد تغییرات بزرگی در فرانچایز Alien شود. بنابراین نمی توانیم به وضوح در مورد آینده سینمایی بیگانه صحبت کنیم، ولی نسخه سریالی ممکن است بزودی معرفی شود و فعلا باید منتظر آن باشیم.

تانی کال

مغناطیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *