خانه ورزش اخبار ورزش احتمال شکسته شدن هشت رکورد تاریخی در سال 2018

احتمال شکسته شدن هشت رکورد تاریخی در سال 2018

0

احتمال شکسته شدن هشت رکورد تاریخی در سال 2018

سایت فیفا در گزارشی به بررسی همه رکوردهایی پرداخته که در سال ۲۰۱۸ شکسته خواهند شد.

* کلودیو پیزارو با ۱۹۱ گل آقای گل خارجی ها در تاریخ بوندسلیگاست اما این مهاجم ۳۹ ساله پرویی که در کلن توپ می زند از ماه مارس گل نزده است. لواندوفسکی در حال حاضر ۱۶۶ گل زده و هیچ بعید نیست که به زودی رکورد وی را بشکند.مهاجم لهستانی میانگین ۰،۶۸ گل زده در هر بازی را دارد که در میان بهترین گلزنان تاریخ بوندسلیگا فقط گردمولر با میانگین ۰،۸۵ گل زده بالاتر از اوست.

* رکورد تاریخ لالیگا از نظر تعداد امتیازات متعلق به رئال در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و بارسلونا در فصل بعدش با صد امتیاز است. بارسا این فصل امیدوار است که با اضافه شدن کوتینیو به ترکیبش بتواند این میانگین را بشکند. بارسا میانگین ۲،۶۷ امتیاز در هجده بازی اول لالیگا را دارد و اگر در ۲۰ بازی بعدی میانگین ۲،۵۵ امتیاز را ثبت کند به رکورد ۱۰۱ امتیاز می رسد. بارسلونای والورده در این فصل فقط هفت گل خورده است که می تواند رکورد کمترین گل خورده در یک فصل لالیگا را بشکند. رکورد قبلی متعلق به سوسیه داد در فصل ۳۲-۱۹۳۱ با پانزده گل خورده است.

* فرانس پوشکاش ۶۴ سال آقای گل تیمهای ملی در اروپا بوده است اما آیا در سال ۲۰۱۹ هم می تواند صاحب این رکورد بماند؟ رونالدو در حال حاضر ۷۹ گل ملی داشته که با شش گل دیگر می تواند به رکورد اسطوره فوتبال مجارستان برسد و فقط علی دایی با ۱۰۹ گل بالاتر از او خواهد بود. رونالدوی ۳۲ ساله در سال ۲۰۱۷ در یازده بازی ملی یازده گل زد و سال قبلش در سیزده بازی سیزده گل.

* فرید موندراگون، دروازه بان تیم ملی کلمبیا با حضور مقابل ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۴ با ۴۳ سال و نه ماه سن تبدیل به مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی شد و رکورد روژه میلا را شکست. اما شاید در همین تابستان رکوردش شکسته شود. عصام الحذری، بازیکن تیم ملی مصر که بعد از مدتی بازنشستگی به تیم کشورش بازگشته است در سال ۲۰۱۷ هشت بازی ملی داشت و در جام جهانی با ۴۵ سال و پنج ماه سن می تواند رکورد موندراگون را بشکند. الحذری ۲۸ سال فوتبال بازی کرده است.

* کریس واندولوفسکی، مهاجم تیم سن خوزه که این ماه ۳۵ ساله می شود به دوازده گل نیاز دارد تا رکورد لاندن داناوان را در لیگ آمریکا بشکند. واندوفسکی در سال ۲۰۱۶ دوازده گل زده و در سال ۲۰۱۷ نیز سیزده گل.

* جیانلوئیجی بوفون می تواند این فصل نهمین قهرمانی خود را در لیگ ایتالیا کسب کند و رکورد روستا، فراری و فورینو با هشت قهرمانی را بشکند. یووه در حال حاضر با یک امتیاز کمتر از ناپولی در رده دوم سری آ قرار دارد. از سویی بوفون به هجده بازی نیاز دارد تا رکورد مالدینی از نظر تعداد بازی در سری آ را بشکند.

* توماس مولر می تواند تبدیل به اولین بازیکن تاریخ جام جهانی شود که در دوره حداقل پنج گل زده است. رکورد قبلی متعلق به کوبیلاس و کلوزه بوده که آنها مثل مولر در دو دوره حداقل پنج گل زدند.

* استون ویلا در فصل ۳۱-۱۹۳۰ رکورد تاریخی ۳،۰۱ گل زده در هر بازی در لیگ انگلیس را کسب کرد. استون ویلا در آن فصل بعد از آرسنال در رده دوم قرار گرفت. سیتی در این فصل رکورد ۲،۹۱ گل در هر بازی را داشته و به ۵۱ گل در ۱۶ بازی بعدی نیاز دارد تا رکورد ۸۷ ساله استون ویلا را بشکند.

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *