احتمال عدم تردد خودروهای بنزینی در کالیفورنیا بعد از سال 2040

در سپتامبر امسال گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه جری براون (Jerry Brown) فرماندار کالیفورنیا علاقه مند است که به طور بالقوه، فروش وسایلی که مرتبط با موتور های بنزینی هستند ر ا متوقف کند. در آن زمان هیچ تاریخی برای عملی کردن این تصمیم تعیین نشده بود، زیرا قانون گذاران ایالتی این موضوع را صرفا ایده ای می دانستند که دور از واقعیت است. اما حالا به نظر می رسد که به زودی لایحه ای معرفی شود که منجر به آغاز ثبت خودروهای گازسوز در ایالات متحده، تا سال ۲۰۴۰ شود.

بلومبرگ گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه، فیل تینگ (Phil Ting) عضو کمیسیون امور خارجه ایالات کالیفورنیا و رئیس کمیته بودجه ایالتی، قصد دارد تا لایحه ای را ارائه کند که از سال ۲۰۴۰، خودروهایی را ثبت کنند که دی اکسید کربن تولید نمی کنند. این خودروها همان خودروهای الکتریکی می باشند، اما گذشته از اینها ماشین هایی که از هیدروژن یا سایر سوخت های جایگزین استفاده می کنند نیز، می توانند در این لیست قرار گیرند. تینگ به بلومبرگ گفت: “تا زمانی که مهلت دقیقی تعیین نشود هیچ کاری قابل انجام نمی باشد. اگر برای این منظور مهلت ۲۳ ساله برای ایجاد یک پیشرفت خوب به ما داده شود ما قطعا مسئولیت پذیر خواهیم بود.”

تینگ اضافه کرد که قصد دارد تا این لایحه را حداکثر تا دوماه آینده معرفی کند، دقیقا زمانی که جلسه قانونی سال ۲۰۱۸ آغاز می شود. اگر این اتفاق رخ دهد، می تواند یک گام بسیار بزرگ در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای باشد که دولت می تواند آن را تا سال ۲۰۵۰ به سرانجام برساند. در حال حاضر هدف دولت این است که میزان تولید این گاز را به میزان ۸۰ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ کاهش دهد.

پیشنهاد ما :  گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به نمایشگاه سی‌ئی‌اس می‌رسند؟

این موضوع قطعا یک حرکت قابل تحسین است. چندین قانون گذار دولتی نیز از ممنوعیت استفاده از اتومیبل هایی که سوخت فسیلی مصرف می کنند پشتیبانی می کنند. ” ماری نیکولز (Mary Nichols) رئیس هیئت مدیره منابع هوایی کالیفورنیا می گوید: “من پیام هایی از فرماندار دریافت کردم که چرا ما این موضوع را قبلا انجام نداده ایم؟!. فرماندار قطعا به این موضوع علاقه مند است، به خصوص اینکه چرا چین می تواند این کار را انجام بدهد و کالیفورنیا نتواند!.”
خبرها حاکی از آن است که فرانسه و بریتانیا نیز می خواهند فروش اتومیبل های بنزینی را تا سال ۲۰۴۰ ممنوع کنند.

تانی کال

آی تک

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *