پس از گذشت دو دهه از اولین ساخته‌اش، هنوز هم مخاطبان نمی‌دانند که دقیقا یک فیلم ساخته «سم مندس» (Sam Mendes) چیست یا اثر بعدی او دقیقا چگونه خواهد بود و چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. او همیشه به ژانرهای مختلف رفته و از آثار درام مستقل تا اکشن‌های بزرگی همچون جیمز باند را در کارنامه دارد. حال، یک پروژه جدید هیجان انگیز از شرکت «دیزنی» (Disney) از راه رسیده است که شاید اثر بعدی سم مندس باشد.

طبق اخبار منتشر شده از سوی ددلاین، سم مندس برای کارگردانی نسخه لایو اکشن «پینوکیو» (Pinocchio) با شرکت دیزنی وارد مذاکره شده است. تا پیش از این، زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که او قرار است بازسازی فیلم «جیمز و هلوی غول‌پیکر» (James and the Giant Peach) نوشته «رول دال» (Roald Dahl) را بسازد.

سم مندس اخیرا به خانه اصلی‌اش بازگشته‌ و به کارگردانی آثار تئاتر مشغول است اما شاید پینوکیو به اندازه کافی برایش جذاب باشد تا او را مجاب کند که به دنیای سینما بازگردد. فعلا جزئیات قرارداد و مذاکرات مشخص نیست اما امیدواریم که مندس این وظیفه را بپذیرد، او قطعا می‌تواند روح تازه‌ای به داستان کلاسیک و ایتالیایی پینوکیو ببخشد.

شرکت دیزنی مدتی است که به سراغ آثار کلاسیک‌اش رفته و قصد دارد آثار لایو اکشن نوستالوژیک فراوانی تولید کند. آخرین اثر بزرگ این شرکت، فیلم «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) بود که «اما واتسون» (Emma Watson) در آن نقش آفرینی می‌کرد، این فیلم موفق شد تا موفقیت‌های دیزنی در بازسازی را ادامه دهد. اما آثار دیگری نیز در راه هستند: فیلم «دامبو» (Dumbo) توسط «تیم برتون» (Tim Burton) قرار است ساخته شود؛ «نیکی کارو» (Niki Caro) اخیرا استخدام شده تا فیلم «مولان» (Mulan) را بسازد و البته فیلم «علاءالدین» (Aladdin) هم قرار است توسط «گای ریچی» (Guy Ritchie) کارگردانی شود. فیلم «سفید برفی و هفت کوتوله» (Snow White and the Seven Dwarfs) دیگر اثری است که دیزنی قصد ساخت آن را دارد و «ارین ویلسون» (Erin Cressida Wilson)، نویسنده فیلم‌نامه «دختری در قطار» (The Girl on the Train) استخدام شده است تا مراحل نگارش آن را انجام دهد. بازسازی لایو اکشن «شیرشاه» (The Lion King) به کارگردانی «جان فارو» (Jon Favreau)، ساخت نسخه جدیدی از «پری دریایی کوچک» (The Little Mermaid) و «کریستوفر رابین» (Christopher Robin) نیز در برنامه‌های دیزنی وجود دارد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *