بسیاری از میکروسکوپ هایی که تاکنون ساخته شده اند هم در حال حاضر می توانند امکان عکسبرداری از سلول های زنده را فراهم نمایند اما متاسفانه نوری که در این میکروسکوپ ها به سلول ها تابانده می شود تا عکسبرداری انجام شود، یک میلیون برابر بیشتر از نور خورشید در روزهای آفتابی تابستان است که برای بافت های زنده بسیار مضر خواهد بود.

حال اینکه پژوهشگران هنگ کنگی میکروسکوپی طراحی کرده اند که علاوه بر قابلیت عکسبردای از سلول های زنده، امکان ضبط ویدیو را نیز فراهم میکند به طوریکه هزاربار کم خطرتر از میکروسکوپ های دیگر است. این میکروسکوپ از پردازنده ی تصویری بهره می برد که هزار بار سریع تر از نمونه های حال حاضر می باشد و ویدیوهای با کیفیت و روانی را به ثبت می رساند.

میکروسکوپ با قابلیت ضبط ویدیو

میکروسکوپ با قابلیت ضبط ویدیو

این دستگاه در واقع توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور دو شنگوانگ، طراحی شده است. میکروسکوپ ساخته شده سلول ها را برای مدت طولانی تری (قبل از فروپاشی) مورد بررسی قرار می دهد، که درواقع این کار را با بهینه کردن تابش نور و سنسور دریافت کننده انجام می دهد.

بر اساس گزارش تیم تحقیقاتی، این ابزار جدید با کمترین میزان آموزش کاربری طراحی شده و قادر است تا امکان بررسی سلول ها را با جزئیات بالاتری فراهم نماید. همچنین شنگوانگ اظهار داشته که دستاورد جدید آنها در آینده ای بسیار نزدیک، راهی را برای تشخیص علت شکل گیری بیماری های مختلف نیز ارائه خواهد داد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *