همانطور که می دانید، این روزها، ارسال و تحویل کالا توسط پهپاد ها و هواپیماهای بدون سرنشین بسیار رواج پیدا کرده و آمازون را می توان اولین فروشگاه اینترنتی دانست که از این ایده بهره گیری کرده است. این شیوه ی جدید حمل و نقل به کاهش ترافیک شهری کمک بسیاری می کند و عملیات ارسال و دریافت محموله را بسیار ساده تر انجام می دهد.

حال قصد داریم پهپادی را معرفی کنیم که افزون بر تحویل کالا، با همراه داشتن قفسی در دل خود، در طول مسیر از کالای مورد نظر محافظت می کند. با ما همراه شوید.

چندی پیش برخی پژوهشگران در مرکز تحقیقاتی EPFL سوئیس، موفق به طراحی و ساخت پهپادی شدند که از یک هواپیمای بدون سرنشین الهام گرفته شده است و در حین حمل محموله ، آن را در قفسی در طول مسیر نگه داشته و از آن محافظت می کند. با این روش ایمنی کالا در هنگام حمل و نقل افزایش یافته و بسته در شرایط امن و محافظت شده ای تحویل داده می شود.

اختراع پهپادی جدید با قفسه ای منعطف برای حفاظت و تحویل کالا

اختراع پهپادی جدید با قفسه ای منعطف برای حفاظت و تحویل کالا

قفسه ی این پهپاد بهره گرفته از طراحی کاغذ های اوریگامی است. به طوریکه پس از استفاده از آن، در کمتر از چند ثانیه به آسانی جمع می شود و اندازه ی آن به حجمی حدود 92 درصدی می رسد. به این ترتیب این پهپاد را می توان پس از اتمام کار در داخل کوله پشتی جای داد و آن را جابجا کرد.

این پهپاد در هنگام تحویل کالا می بایست از دو تابع پیروی کند. اول اینکه در هنگام انتقال بار، وزن آن را تحمل کند و دوم مانند یک قفسه انعطاف پذیر، بتواند کالا را در آن محفوظ نگه دارد.
تحمل وزن این پهپاد حدود 2 کیلوگرم است و با وزن 500 گرمی قادر است تا حدود 2 کیلومتر حرکت کند.

لازم است بدانید که قفسه این پهپاد از جنس فیبر کربن انعطاف پذیر و با دوام می باشد تا از برخورد های تصادفی جلوگیری کرده و از محموله به خوبی محافظت کند.
در داخل این قفسه ی کربنی، یک و یا چند پیچ و مهره، به همراه چهار پروانه وجود دارد که به این پهپاد در فرود به صورت عمودی کمک می کند. ضمنا مسائل ایمنی در این دستگاه به خوبی رعایت شده است چراکه قرار گیری این پروانه ها به گونه ای است که با باز شدن قفسه، حرکت پروانه ها متوقف می شود و آسیب به بدنه ی محموله جلوگیری می کند.

در ادامه می توانید ویدئوی مربوطه را مشاهده کنید و عملکرد این پهپاد را به خوبی مشاهده کنید.


علاوه بر این، تیم تحقیقاتی نامبرده در تلاش است تا در صورت از کار افتادن موتور پهپاد، از یک چتر نجات بهره ببرد و احتمالا قرار است این قابلیت در نسخه ی بعدی این دستگاه قابل دسترسی باشد.

باید بدانید که در حال حاضر، این دستگاه نمونه ی آزمایشی بوده و پس از آزمایش های متعدد و رفع مشکلات به بهره برداری می رسد. البته بر طبق گفته ی توسعه دهندگان، این محصول می تواند از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود و تولید آن در مقیاس وسیع نیازمند الگوریتم تشخیص مسیر و فاصله گرفتن از موانع می باشد.

در ادامه می توانید ویدئوی مربوطه را مشاهده کنید و عملکرد این پهپاد را به خوبی مشاهده کنید.

برگرفته از digitaltrends

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *