این یک نگرانی بسیار مهم در باره سلامتی شما می باشد. ادرار کردن درست بعد از داشتن یک ارتباط جنسی برای بدن شما سودمند است. چون به بدن شما برای مبارزه با عفونت که میتواند به سلامتی جسمی شما ضربه بزند، کمک میکند. سوراخ مقعد در نزدیکی واژن قرار دارد؛

بهداشت بعد از ارتباط جنسی

این به معنی آن است که باکتریهای مدفوع بسیار نزدیک هستند. این وضعیت بعد از ارتباط جنسی میتواند نتایج ناخوشایندی داشته باشد. مجرای ادرار در طی زمان ارتباط جنسی، به برخی از این باکتریها اجازه می دهد تا به مجاری ادرار نزدیکتر شوند. بعد از ارتباط جنسی، این میکروبها و باکتریها در محدوده ناحیه تناسلی و رکتوم جمع میشوند.

آنها میتوانند در مجرای ادرار نفوذ کرده و در آنجا بمانند. این کار یعنی این که مثانه شما در معرض خطر عفونت است. درواقع این مسئله ثابت شده است که یکی از علل بزرگ و عمده برای عفونت مجاری ادراری بخصوص در خانمها، جمع شدن عفونت در مثانه به دلیل ذکر شده در بالاست.

مراقبت بعد از رابطه جنسی پیشگیری از عفونت دستگاه تناسلی اهمیت دستشویی رفتن بعد از رابطه جنسی ارتباط جنسی   مراقبت بعد از رابطه جنسی پیشگیری از عفونت دستگاه تناسلی اهمیت دستشویی رفتن بعد از رابطه جنسی ارتباط جنسی

محافظت از دستگاه ادراری در برابر عفونت

در نتیجه به منظور پیشگیری از این عفونت، ادرار کردن بلافاصله بعد از ارتباط جنسی بسیار مهم است. علاوه براین، انزال زنان از طریق مجرای ادرار صورت نمیگیرد؛ که به معنی آن است که تنها راه برای حذف و از بین بردن آن مواد و ذرات بدست آمده در طی زمان ارتباط جنسی، فقط و فقط از طریق ادرار کردن است.

بنابراین پزشکان توصیه میکنند که ظرف ۵-۴ دقیقه اول بعد از ارتباط جنسی، برای ادرار کردن اقدام کنید. بعلاوه شما میتوانید با همین کار کوچک با عفونتها و سایر بیماریهای مقاربتی که بر سلامتی شما اثر میگذارد نیز مبارزه کنید. به خاطر داشته باشید که شریک زندگی شما با استفاده از کاندوم بهکاهش این عفونت در شما نیز کمک میکند.

 

راه دیگری برای پیشگیری و محافظت از دستگاه ادراری در برابر عفونت و حفاظت از سلامت خود، حفظ بهداشت شخصی خوب، درست قبل و بعد از برقراری ارتباط جنسی است. این کار بخصوص برای زنان مستعد به ابتلا به کیست های متعدد ضروری است. آنها باید ناحیه واژینال خود را بعد از ارتباط جنسی با آب و یک صابون با PH طبیعی شستشو دهند.

hidoctor

  • زنان و مردان

    مشکلات ادراری در زنان و مردان

    مشکلات ادراری در زنان و مردان از جمله رایج ترین مشکلات مثانه می توانیم به بی اختیاری ادرار…
  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *