ادوبی با ارائه اپلیکیشن Adobe Scan برای iOS و اندروید وارد بازی اسکن در دنیای موبایل شد. با استفاده از این اپلیکیشن امکان تهیه نسخه‌های دیجیتالی با کیفیت بالا از هرگونه محتوای فیزیکی وجود دارد.

اپلیکیشن Adobe Scan دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر رقبای بازار است

اپلیکیشن Adobe Scan مشابه اپلیکیشن‌های اسکن دیگری است که برای هر دو پلتفرم وجود دارند. برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است دوربین خود را به سمت سند یا عکس یا صفحه نمایش مورد نظر بگیرید و اپلیکیشن بصورت خودکار با بریدن تصویر، نسخه دیجیتالی شما را فراهم خواهد کرد.

اپلیکیشن Adobe Scan

مشخص‌ترین تفاوت بین اپلیکیشن Adobe Scan و سایر اپلیکیشن‌های دیگری همچون Microsoft Lens، ادغام این اپلیکیشن با سرویس ابری Adobe Document Cloud و همچنین انجام عملیات تشخیص نوری کاراکترها بصورت خودکار بر روی پی دی ا‌ف‌های تولید شده است.

البته باید به یک تفاوت عمده دیگر نیز اشاره کرد و آن استفاده از هوش ماشینی از مبنا برای ساخت این اپلیکیشن بوده است.

یادگیری ماشین در اپلیکیشن Adobe Scan

در این اپلیکیشن از الگوریتم‌های متعدد یادگیری ماشین و پردازش تصاویر برای حل خودکار مشکلات مختلفی از جمله فراهم کردن یک پس زمینه همرنگ با پرونده و تشخیص کاراکترهای نوری سند که به هنگام اسکن کردن پیش می‌آیند، استفاده شده است.

ادوبی از الگوریتم ژنتیکی (علت این نامگذاری استفاد از شبیه‌سازی انتخاب طبیعی در ساخت آن است) برای تشخیص مرزهای سند و برای تشخیص متن از عکس، از طبقه‌بندی‌های مبتنی بر رگرسیون درختی و منطقی استفاده کرده است.

اپلیکیشن Adobe Scan

این ابزارهای یادگیری ماشین بخشی از Sensei هستند که در حقیقت نام چارچوب یادگیری ماشین ادوبی است. ادوبی برای رقابت در بازار شلوغ اپلیکیشن‌های اسکن؛ متخصصین و قابلیت‌های یادگیری ماشین خود را بکار گرفته است.

اپلیکیشن Adobe Scan رایگان است و در آن امکان انجام عملیات اسکن بصورت آفلاین وجود دارد اما برای تشخیص کاراکترهای نوری و تشخیصص متن نیاز به اتصال به سرویس ابری ادوبی برای ارسال تصاویر اسناد می‌باشید.

معرفی اپلیکیشن Adobe Scan نقطه عطف بزرگی است، اما تیم ادوبی در حال انجام تحقیقات بیشتر برای بکارگیری بهتر یادگیری عمیق در اسکن کردن از طریق پرونده‌های ابری است.

شما می‌توانید اپلیکیشن Adobe Scan را برای اندروید و iOS از طریق لینک‌های زیر دانلود نمایید:

همراهان اندرویدی در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *