ادوبی از هوش مصنوعی در فتوشاپ استفاده خواهد کرد

طبق اعلام ادوبی، این شرکت می خواهد از هوش مصنوعی در قول دنیای تصاویر یعنی فتوشاپ بهره بگیرد تا کاربری آن را بهبود بخشد.

آنها این کار را با تزریق هوش‌مصنوعی در ابزار انتخاب (AI-powered selection tool) شروع کرده‌اند. حقیقتا تصاویر و ویدیو‌های منتشر شده از این ابزار انتخاب هوشمند حیرت انگیز است و سرانجام امروز برای استفاده همه در دسترس قرار گرفت.

این ویژگی به طور ساده با عنوان انتخابگر اشیا نامیده می‌شود اما این استاد هوش مصنوعی ادوبی خود می‌داند عملکردش بسیار فراتر‌ از این نام است. این ویژگی دقیقا درک می‌کند شما چه چیز در ذهن دارید و مایلید چه چیزی را در تصویر انتخاب کنید! هرچند هنوز به تکامل نهایی نرسیده است؛ اما بخش بزرگی از کار را برای شما انجام خواهد داد و به راحتی میلیون‌ها ساعت در وقت فتوشاپیست‌ها و دیگر کاربران برای انتخاب اشیا، صرفه‌جویی خواهد کرد.

انتخاب اشیا و موضوعات در فتوشاپ یکی از اصلی‌ترین و پیچیده‌ترین وظایف است. اگر تنها یکبار انتخاب پیچش گیسوان آشفته یک فرشته زیبا را در فتوشاپ بر عهده شما بگذارند، درک خواهید کرد که کار انتخاب، چه چالش زمان‌بری است. پس باید شکر‌گذار بود که هوش مصنوعی، به کمک انتخاب آمده است تا سختی این فرایند را قابل تحمل‌تر نماید.

خبر دیگر از فتوشاپ حاکی از آن است که پشتیبانی از DPI بالا را بهبود بخشیده است و مقیاس‌ها در طراحی رابط کاربری (UI) با تنظیمات ویندوز‌تان منطبق خواهد شد. همچنین فتوشاپ اکنون به طور رسمی از Microsoft’s Dial (تصویر بالا) نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید ویژگی‌های قلم‌تان در حین طراحی را تنظیم کنید. اتفاقی که از زمان رونمایی از Dial در انتظارش بودیم. آپدیت جدید فتوشاپ برای کاربران امروز منتشر شده است؛ پس هنوز هم می‌توان انتظار شنیدن اخباری از ویژگی‌های شگفت‌انگیز دیگر داشت.

تانی کال

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *