«ادگار رایت»: Mad Max: Fury Road بهترین فیلم اکشن تاریخ است

کارگردان «بیبی درایور» (Baby Driver) معتقد است که فیلم «جاده‌ی خشم» اثری معمولی نیست.

 

کمتر کسی پیدا می‌شود که با «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) میانه‌ای نداشته باشد، اما علاقه‌ی طرفداران فیلم ممکن است به اندازه‌ی «ادگار رایت» نباشد. کارگردان «شان می‌میرد» (Shaun of the Dead)، «پایان دنیا» (The World’s End)، «پلیس خفن» (Hot Fuzz) و «بیبی درایور» (Baby Driver) به تازگی در صفحه‌ی توئیتر خود به ستایش از فیلم اکشن «جورج میلر» در سال ۲۰۱۵ پرداخته است: «باید پروکتوری که برای منزل خریداری کرده بودم را با یک دیسک بلوری امتحان می‌کردم و باید نتیجه‌اش را خدمتتان عرض کنم. «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» هنوز هم بهترین فیلم اکشن تاریخ است.»

این ابراز عقیده طبیعتاً موجب شد بسیاری از کاربران اهمیت دیگر آثار اکشن را به فیلمساز یادآور شوند و رایت را وادار کنند به بعضی از آن‌ها پاسخ گوید: «هر بار که از آثار برتر تاریخ سینما نام می‌برم (چه در ژانر اکشن چه دیگر ژانرها)، مطمئناً کسی پاسخ می‌دهد که «پس غارتگر (Predator)/کماندو (Commando) چه می‌شود؟» هیچیک از این دو، حتی فیلم‌های اکشن‌ محبوب من با بازی آرنولد نیستند. [اگرچه] دیدن آن‌ها لذت‌بخش است.»

فیلم «جاده‌ی خشم» که دنباله‌ای بسیار دیرهنگام بود، برخلاف دیگر آثار اکشن به شدت تحسین شد و ۱۰ نامزدی اسکار از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کرد و با کمک نقدهای مثبت، ۳۷۸ میلیون دلار در گیشه فروخت. رایت پیش از این از «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» (Mission: Impossible – Fallout)، «موروثی» (Hereditary)، «کری» (Carrie) و «بزرگ کردن آریزونا» (Raising Arizona) و بسیاری دیگر تمجید کرده بود.

او در سال ۲۰۱۷ به مناسبت هالووین، فهرست ۱۰۰ فیلم محبوب خود در ژانر وحشت را منتشر کرد که ده فیلم برتر آن شامل «نوسفراتو» (Nosferatu)، «فرانکنشتاین» (Frankenstein) به کارگردانی «جیمز ویل»، «عجیب‌الخلقه‌ها» (Freaks) به کارگردانی «تاد براونینگ»، «جزیره‌ی ارواح گمشده» (Island of Lost Souls)، «مومیایی» (The Mummy)، «خانه‌ی تاریک قدیمی» (The Old Dark House)، «مرد نامرئی» (The Invisible Man)، «عروس فرانکنشتاین» (Bride of Frankenstein)، «مردگان شب» (Dead of Night)، و «حمله جسددزدها» (Invasion of the Body Snatchers) به کارگردانی «دان سیگل» می‌شدند.

موفقیت «جاده‌ی خشم» درها را برای تولید دنباله‌ی فیلم باز کرد، اما نزاع حقوقی میلر و استودیوی برادران وارنر آینده‌ی چندگانه را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *