ارتودنسی بدون سیم

ارتودنسی بدون سیم برای افرادی ابداع شده است که با وجود نامنظمی دندان هایشان حاضر به انجام ارتودنسی نیستند و دلیل آن را وجود سیم های آن که چهره و نمای دندان های را تغییر می دهد، ابراز می کنند.

ارتودنسی بدون سیم

یکی از مشکلات جامعه امروز بر هم خوردگی دندان ها باتوجه به تلفیق شدن نسل ها و ژنتیک‌ها با یکدیگر می باشد. تنها راهکار برای اصلاح فرم دندان ها، ارتودنسی است؛ ارتودنسی علاوه بر ظاهر دندان ها، احتمال پوسیدگی و ناراحتی های فکی و حتی دردهای جمجمه را نیز برطرف می کند.

ارتودنسی بدون سیم

براکت های فلزی و پررنگ ارتودنسی های متداول،خیلی از افراد بخصوص جوانان را از انجام این کار دور کرده است. از جمله راه حل هایی که در رابطه با ارتودنسی بدون سیم در نظر گرفته شده است، می توان به قرار دادن براکت ارتودنسی داخل دندان و اینویزیلاین (ارتودنسی نامرئی) اشاره نمود که بسته به شرایط دندان ها، دندانپزشک از آن ها بهره می برند. قطعا ارتودنسی بدون سیم در هر دو شکل به دلیل مشخص نبودن براکت ها و بر هم نخوردن ظاهر، برای تمام افراد مورد استقبال خواهد بود.

اینویزیلاین:

ارتودنسی بدون سیم

اینویزیلاین راهی برای مرتب کردن ردیف های دندانی است که در آن از سیم و براکت استفاده نمی شود. در این شیوه از ارتودنسی که در موارد های خفیف کاربرد دارد، دندان ها قالب گیری شده و یک روکش نامرئی سه بعدی شفاف از آن ها ساخته می شود. استفاده از این نوع ارتودنسی بدین معناست که شما می توانید بعد از مدت زمانی دندان هایی مرتب داشته باشید بدون این که کسی متوجه بشود. این روکش ها در هنگام خوردن و آشامیدن باید برداشته شوند تا عمل جویدن ساده گردد، ضمن این که این کار روکش را شفاف تر نگه می دارد و کیفیت آن را حفظ می کند. بیمار تنها مجاز به نوشیدن آب با این روکش های ارتودنسی است. برای اصلاح ردیف دندانی این روکش هر دو هفته باید توسط پزشک تعویض گردد.

از مزیت های این روش می توان به نکات زیر اشاره نمود:

  • عدم ایجاد تغییر رنگ دندان ها
  • ملزم شدن به رعایت بهداشت بیشتر دهان و دندان
  • کوتاه مدت بودن طول درمان نسبت به سیم و براکت
  • از بین نرفتن اعتماد به نفس بیمار حین صحبت کردن

مجله پزشکی مثبت سبز

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • ارتودنسی و تغذیه

    در هنگام قرار گرفتن براکت ها در دهان برای اصلاح دندان ها محل مناسبی برای تجمع باکتری ها و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *