محققان با استفاده از هوش مصنوعی ، امکان ارسال نظرات و تجربیات غیر واقعی در وبسایت های مختلف فراهم کرده اند که متن های کوتاه با کیفیت و نگارش بالا تولید می کند.


این روزها، با پیشرفت علم تکنولوژی و گسترده شدن شبکه های اجتماعی و آنلاین، بررسی و شناخت محصولات و یا خدماتی که با آن آشنایی نداریم، ساده تر شده است. بسیاری از افراد، پیش از خرید محصول و بهره گیری خدمات، اقدام به بررسی آنلاین نظرات و انتقادات کاربران می کنند تا در آخر بتوانند انتخاب بهتر و مناسب تری را انجام دهند.

این روش یکی از مطمئن ترین راه ها برای انتخاب درست می باشد چراکه کاربر نتیجه ی نهایی و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارد و افراد در کمترین زمان ممکن، از معایب، نواقص و مزیت ها مطلع می شوند.
اما در صورتی که این مطالب و نظرات توسط افراد غیر واقعی نوشته شده باشند کمی راه برای کاربران دشوار خواهد بود.
این مسئله همان روشی است که به تازگی پژوهشگران دانشگاه شیکاگو، با استفاده از هوش مصنوعی پیش گرفته اند و در حال توسعه آن می باشند.

محققان با استفاده از شبکه های تکرار شونده عصبی (RNN) موفق به طراحی نوعی از هوش مصنوعی شده اند که قادر است متن های کوتاه با کیفیت و نگارش بالا بنویسد. اما هرچه این متون بیشتر شوند، کیفیت و دقت آن در مورد توضیح محصول و یا خدمات، کاهش می یابد. گفتنی است این هوش مصنوعی، به دلیل دقت بالا، توانسته کاربران وبسایت معروف Yelp را به اشتباه اندازد.

ارسال ظرات دروغین توسط هوش مصنوعی

ارسال ظرات دروغین توسط هوش مصنوعی

این هوش مصنوعی، اطلاعات و نظرات مربوط به رستوران ها را بسیار مشابه کاربران دیگر نوشته است، به طوری که غیر واقعی بودن آن قابل تشخیص نیست. جالب تر این است که نظرات مورد بحث، نه تنها توسط سیستم های امنیتی شناسایی نشدند، بلکه بسیاری از کاربران سایت یِلپ از آن به عنوان بازخوردهای کاربردی و پر اهمیت یاد کردند.

این ربات هوشمند، در یکی از بوفه های غذا در نیویرک، این چنین نوشته است: ” من و خانواده ام یکی از طرفداران این مکان هستیم، کارکنان آن خوب هستند و غذا عالی است. مرغ خیلی خوب است و سس سیر عالی است. بستنی میوه بسیار خوشمزه است و بسیار توصیه می شود!”

لازم است بدانید که بسیاری از شبکه های اجتماعی، از برخی ابزارهای ماشینی بهره برده اند تا بتوانند مجموعه ی نظرات غیر واقعی و اسپم ها را شناسایی کنند. اما متاسفانه این هوش مصنوعی توانسته از کلیه ی راه ها و موانع عبور و توجه کاربران انسانی را به خود جلب کند.

گفتنی است که این هوش مصنوعی ممکن است در آینده ی نزدیک به سیستم های بزرگ تری چون انجمن های آنلاین و توییتر نفوذ کند از این رو بسیاری از محققان و کارشناسان امنیتی، در تلاش برای ساخت ابزاری به منظور متوقف نمودن این شبکه ی عصبی هستند.
به هر حال تمام کاربران بی صبرانه منتظر نتیجه بخش بودن این تحقیقات می باشند تا بتوان به راحتی به بررسی محتوای وبسایت ها ادامه دهند.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *