استریم موزیک و ویدیو در آپدیت جدید تلگرام

قابلیت استریم یکی از تغییرات بزرگ در آپدیت 4.8 تلگرام خواهد بود.

بعد از سکوتی حدودا یک ماهه، حالا شاهد ویژگی جدیدی با عنوان “استریم موسیقی و ویدیو” در تلگرام هستیم. اگرچه این ویژگی جذاب فعلا به نسخه ۴.۸ Beta محدود شده اما احتمالا به زودی شاهد انتشار آن در نسخه اصلی نیز خواهیم بود. اگر با معنای استریم آشنایی ندارید، در ادامه شما را بیشتر با این ویژگی آشنا خواهیم کرد.

توسط ویژگی استریم، از این پس شما می‌توانید بدون نیاز به دانلود کامل یک ویدیو یا موسیقی، پخش آن را آغاز کنید، درست شبیه یوتیوب! برای مثال اگر ویدیویی ۳۰ مگابایتی برای شما ارسال شده، می‌توانید به محض لمس گزینه دانلود، پخش ویدیو را آغاز کنید تا همزمان با دانلود، پخش ویدیو نیز شروع شود. به این ترتیب، اگر ویدیو برای شما جذاب نبود می‌توانید سریعا پخش آن را متوقف کنید تا دانلود ادامه‌ی فایل، متوقف شود.

این ویژگی علاوه بر آنکه باعث خواهد شد تا مصرف دیتا کاهش چشمگیری پیدا کند، می‌تواند در زمان شما نیز صرفه جویی کند، برای مثال فرض کنید قصد دانلود یک موزیک‌ویدیو با حجم ۵۰ مگابایت را دارید، در حالت عادی باید منتظر می‌شدید که این ۵۰ مگ به طور کامل دانلود شود و سپس پخش آن را آغاز کنید، ولی حالا می‌توانید به محض لمس گزینه دانلود، ویدیو را تماشا کنید. اگر از سرعت خوبی برخوردار باشید نیز می‌توانید بدون وقفه یا توقف‌های مکرر، این فایل را تا انتها تماشا کنید.

علاوه بر ویژگی بالا، امکان پخش شناور ویدیوها و همچنین استفاده از قالب بولد، ایتالیک و‌… هم در کپشن فایل‌ها به این نسخه اضافه شده است. تا امروز این ویژگی فقط برای ارسال متن عادی قابل پیاده سازی بود.

تانی کال

زومیت

 

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *