گوگل از سال 2007 که برای اولین‌بار، OS انحصاری خودش را به عنوان سیستم منبع‌باز معرفی کرده تمام تلاش خود را برای ترقی و تکامل اندروید به کار بُرده است. استفاده آئودی و ولوو از اندروید نشان می‌دهد گوگل تاکنون موفق عمل کرده و اندروید به بلوغ نسبی خود رسیده است.

اندروید یک سیستم عامل دوست‌داشتنی، ساده و بسیار سازگار با ذائقه میلیون‌ها کاربر در جهان است. این را ما نمی‌گوییم؛ آمار رسمی منتشر شده می‌گوید که اندروید درصد زیادی از سهم سیستم‌عامل‌های موجود در بازار را بدست آورده است.

این کمپانی در راستای برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O 2017 که در این هفته برگزار می‌شود همکاری خود را با دو شرکت آئودی و ولوو برای تجهیز خودرو‌های آینده که در آن سرنشین نیازی به استفاده از تلفن همراه برای پاسخگویی تماس ندارد، اعلام کرده است.

استفاده آئودی و ولوو از اندروید

با این اوصاف در آینده نزدیک خودروسازان، سیستم‌های سرگرمی محصولات خود را با استفاده از اندروید 7 (اندروید نوقا) تجهیز خواهند کرد.

در مطلب پیش‌رو به تحلیل دقیق‎تر این خبر در هات اپ نیوز می‌پردازیم.

استفاده آئودی و ولوو از اندروید در خودرو‌های آینده

Audi and Volvo will use Android as the operating system in upcoming cars

حتی بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروسازی دنیا نیز امروز به برتری اپلیکیشن‌های اندروید نسبت به iOS و به تبع آن کل سیستم عامل اندروید اقرار می‌کنند!!

سازندگان دو کمپانی آئودی و ولوو قرار است صفحه نمایش لمسی اصلی خودرو را مثل داشبورد دیجیتالی پُشت فرمان با استفاده از سیستم عامل اندروید بهینه کنند.

استفاده آئودی و ولوو از اندروید

اندروید چگونه در خودرو‌های آینده به کار گرفته می‌شود؟

برای استفاده از اندروید احتمالا کمپانی‌های سازنده از هوش مصنوعی مثل دستیار گوگل در اپلیکیشن‎ها استفاده می‎‎کنند که قبلا در اندروید اتو، پلتفرمی برای هوشمندسازی خودروها، نصب شده‌اند.

اما آخرین نسخه اندروید که قرار است در خودروهای آینده به کارگرفته شود بخش‌های خاصی نظیر سرمایش، گرمایش، موقعیت قرارگیری صندلی‌ها یا باز و بسته کردن پنجره‌های ماشین را نیز کنترل می‌کند (این سیستم کنترلی به بخش‌های حساسی مثل ترمز یا کنترل سیستم‌های بحرانی دسترسی پیدا نخواهد کرد).

استفاده آئودی و ولوو از اندروید

زمان دقیق استفاده آئودی و ولوو از اندروید دقیقا مشخص نیست. اما ولوو اعلام کرده است که تا دو سال آینده محصولات خود که در آن‌ها اندروید راه‌اندازی شده است را رونمایی می‌کند؛ اما آئودی از کانسپت ورزشی و جذاب Q8 که ورژن نهایی اندروید در آن به کار گرفته شده بود، رونمایی کرده است.

گوگل بلند‌پروازتر می‌شود!

هربارکه خبری درباره سیستم سرگرمی خودروهای خاصی که به اندروید اتو مجهز شده‌اند می‌شنویم باعث می‌شود فکر کنیم این نهایت امکاناتی است که می‌توانیم با اندروید اتو تجربه کنیم؛ اما گوگل از اواخر 2014 مشغول تحقیق روی این پروژه بوده است و گزارش‌های رویترز نشان می‌دهد تلاش‌های گوگل اندروید را به غول نرم‌افزاری تبدیل می‌کند که کم‌کم کنترل یک خودرو را حتی بدون استفاده از اسمارت‌فون در دست می‌گیرد.

استفاده آئودی و ولوو از اندروید

بلندپروازی گوگل در کنفرانس I/O سال گذشته و دقیقا زمانی مشخص شد که از مازراتی گیبلی با صفحه نمایش 15 اینچی مجهز به سیستم عامل اندروید رونمایی شد. این سیستم بواسطه اندروید قادر بود بخش‌های راحتی و سرگرمی مثل رادیو پخش و تهویه را در مازراتی گیبلی کنترل کند.

در ژانویه سال گذشته گوگل و فیات کرایسلر (به عنوان شریک و شرکت مادر  مازراتی) اعلام کردند که مشغول همکاری برای تلفیق سامانه سرگرمی جدید Uconnectt و اندروید نوقا هستند.

استفاده آئودی و ولوو از اندروید

در آن زمان گوگل اعلام کرد که نسخه خودرو اندروید (اندروید اتو) کاملا منبع‌باز است. پاتریک بردی، معاون بخش مهندسی اندروید، اعلام کرده است که با توجه به منبع‌باز بودن اتو اندروید، سرویس CarPlay اپل، بسادگی روی اندروید قابل‌نصب خواهد بود.

بنابراین استفاده آئودی و ولوو از اندروید هیچ ارتباطی به عملکرد CarPlay روی خودرو ندارد و تغییرات بوجود آمده تاثیری در شراکت آن‌ها با سایر کمپانی‌ها نظیر اپل نمی‌گذارد.

شما چه فکر می‌کنید؟

با این اوصاف واسپاری کنترل خودرو به سیستم‌عامل اندروید هم در آینده نزدیک دور از انتظار نیست. شما چه فکر می‌کنید؟ آینده خودروها را با وجود استفاده آئودی و ولوو از اندروید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *