این طور که به نظر می‌رسد، به زودی سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی شما کاربردی بسیار بیشتر از باز کردن قفل آن، خواهد داشت. به عنوان مثال، به تازگی اعلام شده که تایلند قصد دارد ثبت اثر انگشت را برای خریداران سیم کارت‌های اعتباری یا دائمی جدید، اجباری نماید.

بر اساس گزارش خبرگزاری بانکوک پست (Bangkok Post) اثر انگشت کاربران در یک پایگاه داده ملی ذخیره شده و امکان تشخیص هویت هر یک از دارندگان تلفن‌های همراه را میسر خواهد کرد. همچنین علاوه بر سیم کارت‌ها، اپراتورهای تلفن همراه اپلیکیشن‌هایی را نیز به منظور بررسی اثر انگشت کاربر عرضه خواهند کرد که به آن‌ها اجازه مطابقت دادن اثر انگشت کاربر دستگاه را با خریدار سیم کارت، خواهد داد.

کمیسیون ملی پخش و ارتباطات تایلند (NBTC)، این حرکت را به معنای افزایش امنیت بانکداری تلفن همراه و کاهش ریسک تقلب، می‌داند. NBTC گفته که طرح اثر انگشت به منظور کمک به بررسی هویت کاربر در طول معاملات حساسی مانند بانکداری تلفن همراه و یا پرداخت‌های دیجیتالی، ارائه شده است.

اسکنر اثر انگشتاین تصمیم پس از افزایش تعداد موارد تقلب از طریق برنامه‌های بانکداری تلفن همراه در طول چند ماه گذشته و با پیچیده‌تر شدن کلاهبرداری‌های آنلاین، اتخاذ شده است. تایلند در حال حاضر دارای 103 میلیون مشترک تلفن همراه است که 14 میلیون نفر از آن‌ها از خدمات بانکداری تلفن همراه استفاده می‌کنند. با وجود اینکه کسانی که پیش از اجرای این طرح سیم کارت خود را تهیه کرده کرده‌اند و در حال حاضر از آن استفاده می‌کنند، مجبور به انگشت‌نگاری نیستند، اما از آن‌ها نیز خواسته شده تا در طرح مذکور شرکت کنند.

بخشنامه دولت تایلند همه ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه، از اپراتورهای سنتی گرفته تا اپراتورهای شبکه مجازی تلفن همراه (MVNO)، که معمولا زیرساخت‌های مورد نیاز خود را از شرکت‌های تولید کننده تلفن اجاره می‌کنند، شامل می‌شود.

البته MVNO ها از این حرکت راضی نیستند، زیرا طبق برآوردهای انجام شده، ثبت هر کاربر در این طرح حدود 30 تا 60 دلار هزینه خواهد داشت. آن‌ها معتقدند که این طرح هزینه‌هایی اضافی را به آن‌ها تحمیل کرده و رقابت با اپراتورهای مخابراتی بزرگ‌تر را برای آن‌ها سخت خواهد کرد. اما مقامات مسئول می‌گویند هزینه‌های سیستم اثر انگشت را می‌توان از هزینه‌های عملیاتی سالانه اجباری که به NBTC ها پرداخت می‌شود، کسر کرد.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *