استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی در گلکسی اس 10

به‌ نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد با همکاری شرکتی به نام Mantis Vision، دوربین سه‌بعدی برای نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس توسعه دهد؛ در صورت صحت گزارش منتشرشده در تارخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند)، گلکسی اس ۱۰ احتمالاً به دوربین پیشرفته‌ای مجهز خواهد بود. خبرگزاری The Bell مدعی است استارتاپ Mantis Vision با توسعه‌دهنده‌ی ماژول با نام Namuga وارد همکاری شده است تا نرم‌افزار لازم را برای تشخیص سه‌بعدی چهره آماده کنند؛ البته هیچ‌یک از این دو به‌صورت رسمی به شایعات منتشرشده واکنشی نشان نداده‌اند.

Namuga توسعه‌دهنده‌ی ماژول دوربین برای گوشی‌های میان‏‌رده و ارزان‌قیمت سامسونگ از سری گلکسی ای (Galaxy A) یا خانواده ارزان‌قیمت‌تر گلکسی جی (Galaxy J) است؛ ضمن اینکه شرکت یادشده، ماژول‌های دوربین لازم را برای تشخیص سه‌بعدی در دوربین‌ واقعیت افزوده RealSense اینتل تولید می‌کند.

دوربین تشخیص سه‌بعدی می‌تواند کاربردهای مختلفی ارائه دهد که از بارزترین آن‌‌ها، می‌توان به سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی اشاره کرد. اپل گوشی آیفون ۱۰ را به سیستم تشخیص چهره مجهز کرده است و برخلاف رقبای اندرویدی، این مدل از دوربین پیشرفته‌ای برای احراز هویت کاربران استفاده می‏‌کند؛ به همین جهت، قابل پیش‌بینی است که دیگر سازندگان گوشی اندروید نیز به دنبال توسعه روش‌های مشابهی برای احراز هویت کاربران باشند.

فناوری تشخیص عمق استارتاپ Mantis Vision برای پلتفرم AR گوگل در پروژه‌ی تانگو مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ هرچند این پروژه در حال‌ حاضر لغو شده است. انتظار می‌رود نتیجه‌ی همکاری تأمین‌کنندگان مختلف سامسونگ برای توسعه‌ی سیستم تشخیص سه‌بعدی، گلکسی اس ۱۰ که دهمین نسل از خانواده گلکسی اس خواهد بود و اهمیت زیادی برای این شرکت دارد؛ به دوربین پیشرفته برای تشخیص چهره کاربران مجهز شده باشد.

پیش‌تر، سامسونگ الکترومکانیکز (توسعه‌دهنده‌ی ماژول دوربین و تأمین‌کننده‌ی اصلی برای سامسونگ الکترونیکز) اعلام کرده بود که فناوری تشخیص سه‌‌بعدی را برای تجاری‌سازی در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی آماده خواهد کرد. در همین رابطه، اشاره شده است: «این شرکت با توسعه‌دهندگان سیستم تشخیص سه‌بعدی، همکاری تنگاتنگی دارد تا از فرصت‌های جدید بهره‌مند شود.»

در حال‌ حاضر جزئیات بیشتری از جانشین گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس اعلام نشده است؛ اما انتظار داریم تغییرات صورت‌گرفته در اعضای جدید سری گلکسی اس نسبت به نسل قبل بیشتر باشد. سامسونگ، پرچم‌داران ۲۰۱۸ خود را با تمرکز بر دوربین و بهبود قابلیت‌های سخت‌افزاری روانه‌ی بازار کرده است.

در همین رابطه، مدتی پیش اعلام شدکه گلکسی اس ۱۰ یا هر نام تجاری دیگری که برای اعضای ۲۰۱۹ سری گلکسی اس در نظر گرفته خواهد شد؛ به نسل جدید تراشه‌ی اکسینوس با واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز خواهد بود. همچنین سامسونگ به دنبال استفاده از حافظه‌های UFS 3.0 است؛ این حافظه‌ها، سرعت انتقال داده را به دو برابر افزایش خواهند داد و مصرف انرژی کم‌تری دارند. پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطی (5G)، باتری با طراحی L-شکل و حاشیه‌های کم‌تر در اطراف نمایشگر، از جمله مشخصات احتمالی پرچم‌دار آینده سامسونگ خواهد بود.

البته در حال‌ حاضر سامسونگ روی توسعه‌ی فبلت پرچم‌دار جدیدش با نام گلکسی نوت ۹ مشغول به کار شده است و تصمیم دارد این مدل را در اواخر تابستان ۹۷ معرفی کند. بر اساس شایعات، جانشین گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه ارائه خواهد شد. مدیر واحد موبایل سامسونگ، اخیراً اعلام کرد که عضو جدید سری گلکسی نوت با بیکسبی ۲.۰ ارائه می‌شود که می‌تواند بین صداهای مختلف، تفاوت قائل شود و همچنین واکنش طبیعی‌تری به دستورات کاربران داشته باشد.

تانی کال

برگرفته از THEINVESTOR

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *