ادوبی با انتشار ویدئوی جالبی استفاده از فرمان صوتی برای ویرایش عکس را به نمایش گذاشت. در این ویدئو کاربر با ارائه‌ فرمان صوتی به آپید خود، به ویرایش عکس می‌پردازد!

تکنولوژی نمایش داده شده در این کلیپ چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسد چون با استفاده از صفحه‌ لمسی نیز خواهید توانست سریع‌تر به نتایج مشابه دست یابید!

استفاده از فرمان صوتی برای ویرایش عکس چگونه امکانپذیر خواهد شد؟

این سیستم صدامحور باید برای درک فرمان‌های صوتی و اصطلاحات مشابه، بسیار پیچیده باشد یا حداقل خودِ کاربر بتواند اصطلاحات دقیقی برای هر کارکرد یاد بگیرد.

انتخاب ابزار و انجام تنظیمات مورد نیاز فقط با نگاه کردن به دکمه‌هایی که آیکون‌های آن، نشان دهد چه قابلیت‌هایی دارند، بسیار ساده‌تر خواهد بود.

استفاده از فرمان صوتی برای ویرایش عکس

ادوبی خاطر نشان کرد: این نخستین گام ما برای ساخت یک رابط کاربری صدامحور پیچیده‌ چند رسانه‌ای است که امکان جستجو و ویرایش تصاویر را به شیوه‌ای جالب و هیجان‌انگیز برای کاربران خلاق فراهم کند.

اما ادوبی اشاره‌ای به تاریخ انتشار این تکنولوژی نکرده است.

استفاده از فرمان صوتی برای ویرایش عکس برای انجام کارهای ابتدایی ادیت، قابل استفاده خواهد بود اما فراتر از آن، برای کنترل کامل عکس‌ها چندان مفید به نظر نمی‌رسد.

تصور تنظیم تون و سطوح مختلف، به کار بردن افکت‌ها همچون جمع‌آوری و حذف جزئیات ناخواسته، بدون استفاده از دست و فقط با صدا بعید به نظر می‌رسد.

ادوبی به تازگی اپلیکیشن‌هایی جدیدی نیز برای ویرایش عکس برای اندروید نیز منتشر کرد که بسیاری از نیازهای کاربران نه چندان حرفه‌ای را پاسخ خواهند داد.

در حال حاضر این قابلیت تنها یک کانسپت است اما با وجود گسترش استفاده از دستیارهای دیجیتال، احتمالا شاهد ربات‌های ویرایش عکس بیشتری از ادوبی خواهیم بود.

اما نظرتان در مورد از استفاده از فرمان صوتی برای ویرایش عکس چیست؟ آیا در صورتی که ادوبی این ویژگی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کند، از آن استفاده خواهید کرد یا ترجیح می‌دهید برای ویرایش عکس دستی تکان دهید؟!

منبع هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *