شرکت سونی اعلام کرد که به ازای هر پنج پلی استیشن 4 استاندارد، یک پلی استیشن 4 پرو به فروش می‌رسد که این میزان، فراتر از پیش‌بینی‌های این شرکت بوده است.

همانطور که مطلع هستید، کنسول میان نسلی پلی استیشن 4 پرو، نسخه قدرتمند پلی استیشن 4 استاندارد که به منظور اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K و بهره‌مندی بهتر از واقعیت مجازی طراحی شده بود، در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد. هر چند از زمان عرضه این کنسول تاکنون خبرهای زیادی از آن به گوش نمی‌رسد، اما سونی اعلام کرد که از میزان فروش آن بسیار راضی است.

شرکت سونی در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود با سایت پالیگان اعلام کرد که از زمان عرضه این کنسول میان نسلی تا به این لحظه، به نسبت هر 5 پلی استیشن 4 استاندارد، یک کنسول پرو نیز به فروش رسیده است. سونی در ادامه اظهار داشت که این میزان فروش از تصورات اولیه آن‌ها پیشی گرفته است چرا که علاوه بر 100 دلار گران‌تر بودن قیمت این کنسول میان نسلی، تلویزیون‌های 4K نیز آنطور که تصور می‌شود رایج نیستند.

پلی استیشن 4

آقای «جیم رایان» (Jim Ryan)، مدیر فروش بین المللی شرکت سونی، اعلام کرد که کنسول پلی استیشن 4 پرو عملکردی بهتر از انتظارات اولیه شرکت داشته است. رایان توضیح داد که درست همانند هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر، سونی انتظار فروش بالایی از پلی استیشن 4 پرو نداشت، به همین منظور تا جای ممکن تولید این محصولات را کاهش داده بود، اما آن‌ها اشتباه کرده بودند و اکنون نسبت فروش پرو نسبت به نسخه استاندارد 1 به 5 است.

آقای «شاون لیدن» (Shawn Layden)، مدیرعامل بخش آمریکایی سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، اعلام کرد که اخبار مربوط به مرگ دنیای کنسول‌ها و بازی‌هایشان بسیار غیر حرفه‌ای و کذب هستند. او گفت که بازیکنان با نگاهی به آمار گروه تحقیقاتی NPD از فروش پلی استیشن 4، ایکس باکس وان متوجه می‌شوند که بازار کنسول‌های خانگی و بازی‌های آن‌ها هیچ وقت به این شدت بزرگ و سودآور نبوده است.

جالب است بدانید که فروش کنسول‌های سونی در آمریکا 2 برابر و در اروپا 3 برابر کنسول‌های مایکروسافت بوده است. در دیگر اخبار مربوط به محصولات سونی، این شرکت اعلام کرد که فروش هدست واقعیت مجازی آن به یک میلیون، پلی استیشن 4 به 60 میلیون و بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn به 3.4 میلیون نسخه رسیده است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *