خانه تکنولوژی اخبار استودیو FISHLABS – قهرمان جنگ‌ فضایی سری بازی‌های Galaxy on Fire

استودیو FISHLABS – قهرمان جنگ‌ فضایی سری بازی‌های Galaxy on Fire

0

استودیو FISHLABS یکی از موارد موفق و کمیاب در صنعت بازی سازی است که با رویکرد حفظ مخاطب در سال 2013 تیر خود را با انتشار سری بازی Galaxy on Fire 3: Manticore در میدان رقابت پرتاب کرد.

احتمالا دنیای دیگری در دل همین دنیا وجود دارد؛ دنیای بازی‌ها! تلفیقی از هنر موسیقی و سینما که همه بازیکنان و گیمر‌ها می‌شناسند و به این مسئله هم اعتقاد دارند: این دنیا فراتر از دنیایی است که در آن زندگی می‌کنید.

کافی است یکبار بازی‌های ویدیویی را تجربه کنید تا بفهمید شکوه کهکشان بازی‌ها چگونه مسائل ذهنی بازیکن را پیش پا افتاده می‌کند، قند خون او را بالا می‌برد و یک یک ذرات وجودتان را شتاب می‌بخشد. شتابی که موجبات جریان یافتن آدرنالین در خون را فراهم می‌سازد.

اما این شکوه و اقتدار بازی‌ها در ذهن کاربر همیشگی نیست. گاهی سلطه بر روح و اندیشه بازیکن با قوانین فیزیکی روی زمین جور در نمی‌آید. شاید به همین دلیل است که برخی از استودیو‌ها نظیر استودیو FISHLABS وارد جنگ‌های فضایی شده‌اند!

استودیو FISHLABS

Galaxy on Fire 3: Manticore به لحاظ گرافیکی و تجربه کاربران در ژانر اکشن، شاهکار بود؛ اما تلاش‌ این کمپانی همین‌جا متوقف نشد.

استودیو FISHLABS با این که در سال 2004 در هامبورگ آلمان متولد شد؛ اما هنوز جوان است و مسیر درازی را به عنوان یک توسعه دهنده کم و سن و سال در طراحی جنگ‌های فضایی در پیش دارد، تا نهایتا به یک قهرمان واقعی تبدیل شود.

شما را به آشنایی مختصر با این کمپانی الهام بخش و محصولات آن در طول این 12 سال با پست امروزهات اپ نیوز دعوت می‌کنیم.

معرفی و بررسی عملکرد استودیو FISHLABS

FISHLABS Game Development Company

بازی کهکشان در آتش، یک پیکار فرازمینی است. جنگ‌هایی که در طول آن ایستگاه به ایستگاه حرکت کرده و با از بین بردن دزدان فضایی در یک فضای کاملا سه بعدی، نیازمندی‌های سفرتان را تامین می‌کنید.

اولین سری Galaxy on Fire در سال 2007 و با عرضه سری ابتدایی آیفون‌های امروزی همراه بود. اگرچه 10 سال از عرضه این بازی می‌گذرد؛ اما بازی‌های سری Galaxy on Fire هنوز هم هسته رقابت‌های شدید کهکشانی است و برای کاربران تازگی دارد.

استودیو FISHLABS

Krach یکی از مدیران استودیو FISHLABS است. او معتقد است در هر نسل همواره بازیکنانی وجود دارند که تجربه سری Galaxy on Fire را برای اولین‌بار در پلتفرم موبایل داشته باشند.

او می‌گوید: مقایسه سری جدید بازی‌های کهکشان در آتش (GOF) که دیروز تولید شده‌اند؛ گاهی کاربر را به شک می‌اندازد آیا این بازی روی موبایل من قابل اجرا است یا نه؟!

اما وقتی برای اولین بار وارد بازی Manticore می‌شود، به خوبی تغییر و تحولات صنعت بازی سازی را به چشم می‌بیند.

استودیو FISHLABS

گیم‌پلی متفاوت Galaxy on Fire 3

بعد از مدت زمان مشخصی که از انتشار یک بازی می‌گذرد، اصلاح تکنیکی و انجام تعمیرات و تحولات خاص لازم است.

در نسخه‌های قبلی کهکشان در آتش، جا برای ویرایش و تغییرات بعدی به خوبی تعبیه شده بود. نقشه‌های بیشتر، افزودن سیارک در اطراف و …از جمله امکاناتی است که استودیو FISHLABS از همان ابتدا، بدان اندیشیده بود.

Krach می‌گوید: در آخرین نسخه این بازی مدار‌های چرخش بیشتر و متنوع‌تر شده‌اند. کشتی‌های فضایی خیلی سریع‌تر حرکت می‌کنند، مانور‌ها پویا‌تر و زنده‌تر شده‌اند و به طور کلی گیم‌پلی متفاوتی احساس می‌شود.

استودیو FISHLABS

در نسخه آخر یعنی Galaxy on Fire 3: Manticore، کاربران آزادی عمل قبلی را ندارند. دیگر هیچ بازیکنی نمی‌تواند برای انجام عملیات از یک کشتی فضایی یا ایستگاه فضایی به کشتی یا ایستگاه دیگر رود.

قابلیت‌های قبلی بازی برنمی‌گردند؛ اما به جای آن باید کشتی مانتیکور (که بازی هم بر همین اساس نامگذاری شده است) را از چنگ مزدورانی که آن را تصرف کرده‌اند، درآورید.

در واقع داستان بازی از همین جا شروع خواهد شد. Krach در این‌باره می‌گوید: تغییرات صورت گرفته برگرفته از بخشی از نیاز‌های مدرن انسان هستند.

اهداف تولید Galaxy on Fire 3: Manticore

Krach می‌گوید: ما برای ساخت این بازی اهداف نوآورانه‌ای را دنبال می‌کردیم. می‌خواستیم لایه‌های زیرین و پنهان بازی را زیر و رو کنیم و کمی تغییرات ایجاد نماییم.

مثلا GOF2 (سری دوم کهکشان در آتش) دو دوره متفاوت را پس از عرضه گذراند و دقیقا مثل یک محصول بسته‌بندی شده بود.

برخی از کاربران که هنوز خیلی با موبایل آشنایی نداشتند و تا این حد بازی‌های موبایلی میان کاربران فراگیر نشده بودند، آن را یک بازی انعطاف ناپذیر دانستند.

بعد از بروزرسانی و انتشار GOF3 (سری سوم کهکشان در آتش) قابلیت‌های جدیدی افزوده شد که آن را کمی سازگارتر کرد. آن قابلیت‌هایی هم که در ذهن می‌پروراندیم در این نسخه از بازی افزوده شد. مثل نقشه با مکان‌های اضافه یا امکان حفر معادن روی سیارات که به زودی معرفی می‌شود.

استودیو FISHLABS

GOF3 همیشه رایگان است

محصولاتی که در استودیو FISHLABS ساخته می‌شوند، رایگان هستند. Krach می‌گوید: ترجیح می‌دهیم یک بازی را به صورت مکرر و در مدت زمان خاص به طور رایگان عرضه کنیم تا این که بخواهیم با قابلیت‌های پولی، کاربرانمان را از دست دهیم.

اشتباهات در توسعه بازی Galaxy on Fire

مراحل ساخت این بازی چندان بی‎عیب و نقص نبوده است. Krach یکی از اشتباهات استودیو FISHLABS را تولید محتوای بازی پس از تولید آن می‌داند.

Krach در این‌باره گفت: فکر می‌کردیم محصولات قابل دانلود در طول بازی تنها توسط درصد کمی از بازیکنان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

این اشتباه بزرگ را در تولید Galaxy on Fire 3: Manticore جبران کردیم. کل محتوا را بدون نیاز به پرداخت و دانلود در اختیار کاربران به صورت یکپارچه قرار دادیم.

استودیو FISHLABS

در این مدت استودیو FISHLABS چه تغییراتی داشته است؟

تمام تغییراتی که در بازی‌ها ایجاد شده است به دنبال تحولاتی می‌باشد که در استودیو FISHLABS رخ داده است.

در پاییز 2013 و کمی قبل از انتشار Galaxy on Fire: Alliances این کمپانی به خاطر ورشکستگی؛ برخی از سرمایه گذاران 25 توسعه دهنده بازی خود را از دست داد.

امری که پیچیدگی ساخت بازی‌های موبایلی و به طور کلی ویدیویی را بیشتر کرد. با این حال این مسئله برای استودیو FISHLABSS یک شکست نبود.

Krach معتقد است بازی‌های موبایلی به لطف کاربرانش همیشه پویا هستند و توسعه دهندگان باید به خلاقیت خود تکیه زده و سپس از بیرون، منتظر عملکرد کاربر بمانند.

FISHLABS؛ همگام و همراه با تغییرات

استودیو FISHLABS از دیرباز خود را با همان گوشی‌های ابتدایی با وضوح پایین تا گوشی‌های امروزی و کنسول‌های کوچک، همراه و هماهنگ کرده است.

این کمپانی برای زنده ماندن و همگام شدن با این تغییرات قرارداد مشارکت با Koch Media بست و از آن زمان تاکنون FISHLABS با نام رسمی Deep Silver FISHLABS یا DS FISHLABS شناخته می‌شود.

به این ترتیب کسب وکار استودیو FISHLABS رونق بیشتری یافت.

استودیو FISHLABS

در سال 2013 اولین بار Krach به عنوان مدیر اجرایی به این کمپانی پیوست و کم وکم درجه او به عنوان مدیر کل ارتقا یافت. بدون شک همکاری سرمایه گذار و شریک این کمپانی (Koch Media)، نقش مهمی در تثبیت برند آن داشته است.

هر چند که حمایت‌های زیادی پشت استودیو FISHLABS وجود داشت اما صنعت بازی سازی و رشد روزافزون آن اصلا قابل پیش‌بینی نیست.

در طول یک دهه گذشته این صنعت گاهی به سمت جلو جهش داشته است، گاهی تلو تلو خورده و گاهی هم به سرعت برق و باد پیش رفته است.

Krach می‌گوید: اگرچه چالش‌های زیادی برای تولید کننده وجود دارد اما ما به خوبی این افت و خیز‌ها را مدیریت نمودیم.

استودیو FISHLABS

یکی از مواردی که در صنعت بازی سازی دچار تغییر شده؛ پلتفرم‌هایی است که به صورت انحصاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. آستانه سرمایه گذاری و بازاریابی بازی‌ها هم دچار تحول شده است.

هر چه که باشد اهمیت زیادی ندارد؛ بازی سازی در خون توسعه دهندگان استودیو FISHLABS وجود دارد! این سختی‌ها هستند که کار برنامه نویسی بازی‌ها را از حالت یکنواختی خارج می‌کنند.

ظرفیت نامحدود صنعت بازی از دید استودیو FISHLABS

بازی‌های موفقی مثل پوکمون گو و در ادامه آن تمام محصولاتی که با اتکا بر واقعیت افزوده ساخته شده‌اند؛ نشان دادند که این صنعت بی‎انتها است.

بازی‌های موبایلی در طول سالی که گذشت (سال 2016) تبدیل به پدیده رسانه‌ای جهان شدند و به این ترتیب آینده این صنعت در سال 2017 درخشان‌تر خواهد بود.

DS FISHLABS در سال جاری حمایت خود را از بازی Galaxy on Fire 3 بیشتر می‌کند. به پاس این ظرفیت نامحدود قرار است قابلیت‌های جدید و متفاوتی به این بازی اضافه شود.

چشم انداز آینده استودیو FISHLABS

Krach شروع متفاوت و هیجان انگیزی را برای این کمپانی بعد از انتشار Galaxy on Fire: Alliances پیش‌بینی کرده است.

برند GOF پتانسیل بیشتری دارد که توسط توسعه دهندگان نشانه‌گیری شود. Krach معتقد است Galaxy on Fire 3 بزرگ‌ترین بازی ساخته شده در این زمینه بوده است!

استودیو FISHLABS

سخن آخر:

Galaxy on Fire 3: Manticore به همراه Galaxy on Fire، Galaxy on Fire 2 و Galaxy on Fire: Alliances هم اکنون در گوگل پلی و اپ استور در دسترس است.

هات اب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *