«استیون اسپیلبرگ» اولین کارگردان 10 میلیارد دلاری تاریخ شد

«استیون اسپیلبرگ» به لطف فروش 114.9 میلیون دلاری فیلم «بازیکن شماره یک آماده» در ایالات متحده و فروش جهانی 475.1 میلیون دلاری آن در سراسر دنیا پس از سه هفته، به اولین فیلمسازی بدل شد که به فروش بین‌المللی 10 میلیاردی دست پیدا می‌کند. پس از وی «پیتر جکسون» کارگردان سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» با 6.5 میلیارد دلار، «مایکل بی» کارگردان «ترنسفورمرها» با 6.4 میلیارد دلار، «جیمز کامرون» کارگردان «اوتار» با 6.1 میلیارد دلار، و «دیوید ییتس» کارگردان «هری پارتر» با 5.3 میلیارد دلار در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

قسمت اول فیلم «پارک ژوراسیک» همچنان با 983.8 میلیون دلار پرفروش‌ترین اثر آقای اسپیلبرگ محسوب می‌شود. «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» با 786.6 میلیون دلار و «ای.‌تی: موجود فرازمینی» با فروش 717 میلیون دلاری در رتبه‌های بعدی جای دارند.

اسپیلبرگ سال گذشته در حین مراحل پس از تولید «بازیکن شماره یک آماده» فرصتی فراهم آورد تا اثری جشنواره‌ای به نام «پُست» با همکاری «تام هنکس» و «مریل استریپ» بسازد. وی بازسازی «داستان وست ساید» و قسمت پنجم «ایندیانا جونز» را نیز برای سال‌های آینده در برنامه قرار داده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *