«استیو جابز» در زمان حیات با مدیر عامل دیزنی تماس گرفته بود تا بگوید از Iron Man 2 متنفر است

«استیو جابز» از «مرد آهنی ۲» (Iron Man 2) راضی نبوده است. در بخشی از کتاب «باب ایگر» مدیر عامل دیزنی تحت عنوان «گردش یک عمر: درس‌هایی از ۱۵ سال مدیرعاملی والت دیزنی آموختم» فاش شده است که جابز شخصاً با ایگر تماس گرفته تا از دنباله‌ی «مرد آهنی» ابراز نارضایتی کند. جابز به صراحت به ایگر می‌گوید این فیلم ابرقهرمانی کم و بیش فاجعه است.

ایگر در کتاب خود می‌نویسد: «وقتی «مرد آهنی ۲» بیرون آمد، استیو [جابز] پسرش را برای دیدن فیلم به سینما برده بود و روز بعد با من تماس گرفت تا بگوید: «دیشب رید را برای دیدن «مرد آهنی ۲» بردم. افتضاح بود.»

«مرد آهنی ۲» در ماه می سال ۲۰۱۰ توسط پارامونت اکران شد. ایگر و دیزنی در آن مقطع در تولید و پخش آن فیلم نقشی نداشتند، اما این دنباله نزدیک به یک سال پس از خریداری شدن مارول اینترتینمنت توسط دیزنی به ارزش ۴.۲۴ میلیارد دلار اکران می‌شد. موفقیت «مرد آهنی ۲» می‌توانست آینده‌ی مارول در دستان دیزنی را تعیین کند و ایگر اعتراف می‌کند که جایز اشتباه فکر نمی‌کرده است. ایگر می‌نویسد می‌دانسته که «مرد آهنی ۲» یک شاهکار نیست اما نباید به جابز اجازه می‌داده احساس کند همیشه حق با اوست.

«مرد آهنی ۲» با استقبال منتقدین همراه نشد اما به موفقیت تجاری دست یافت و ایگر همین مسئله را به جابز یادآور می‌شود. آن فیلم در سراسر دنیا بیش از ۶۲۰ میلیون دلار فروخت، درحالی که قسمت اول در تابستان سال ۲۰۰۸ فروش ۵۸۵ میلیون دلاری را ثبت کرده بود. دیزنی تا سال ۲۰۱۲ و فیلم «انتقام‌جویان» به کارگردانی «جاس ویدن» که بیش از ۱ میلیارد دلار در نقاط مختلف دنیا فروش کرد، تمایلی به سرمایه‌گذاری بر روی فیلم‌های مارول نداشت.

ایگر و جابز در طول دوران حرفه‌ای خود دوستان نزدیکی بودند. در بخش دیگری از کتاب ایگر که اوایل ماه سپتامبر جنجالی شد، نویسنده فاش می‌کند در صورتی که جابز در سن ۵۶ سالگی از دنیا نرفته بود دیزنی و اپل با هم ادغام شده بودند. ایگر می‌نویسد: «من اعتقاد دارم که اگر استیو هنوز زنده بود، کمپانی‌های خود را تاکنون ادغام کرده بودیم، یا دست کم در این باره به شکل جدی بحث می‌کردیم.»

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *