استیو وزنیاک بیت کوین‌های خود را میفروشد

بیت کوین این روزها در صدر اخبار بوده و قیمت نزدیک به 20 هزار دلاری آن هر سرمایه گذاری را مجذوب خود می کند ، قیمتی که به ادعای اهالی تکنولوژی قیمتی حبابی و کاذب است . وزنیاک، زمانی که ارزش هر واحد این پول دیجیتالی تنها 700 دلار بود، اقدام به خرید آن کرد. او در این مورد گفته که قصد تجربه کردن این ارز را داشته. وزنیاک زمانی که ارزش این پول دیجیتالی به حدود 20 هزار دلار رسید تمام بیت کوین هایش را فروخت .

 

این کارآفرین در این مورد اعلام کرده که وقتی [ارزش این ارز دیجیتالی] بسیار بالا رفته به خود گفته که نمی خواهد یکی از آن افرادی باشد که دائم به اعداد نگاه می کنند و به آنها اهمیت می دهند. او گفته:

«من نمی خواهم چنین دلواپسی هایی در زندگی داشته باشم».

البته این اظهار نظر او از این حیث جالب است که تنها مدتی پیش در اکتبر سال 2017 (مهر تا آبان سال جاری) او در رویدادی در لاس وگاس آمریکا بیت کوین را تحسین کرده بود، ولی حالا عقیده دارد که به اشتباه تصور می کرده این پول دیجیتالی می تواند به عنوان روشی برای پرداخت به کار برود. وزنیاک در ادامه گفته:

«هدف من این بود که به مکان هایی از جمله استکهلم (در سوئد) سفر کنم و به رستوران ها و هتل هایی بروم که تنها بیت کوین را قبول می کنند و من در سفرم تنها از بیت کوین استفاده کنم».

یادآوری می کنیم که پیش از این بسیاری از متخصصان نیز خبر از ترکیدن حباب قیمت بیت کوین داده بودند. همچنین «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی پیش از این پول های مجازی را یک «حباب معمول» و تنها تخمین هایی بر اساس نوعی سوء برداشت خوانده بود.

تانی کال

ایران استارت آپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *