«اسپایک لی» فیلمنامه فیلم تولیدنشده Jackie Robinson را برای قرنطینه‌شدگان منتشر کرد

«اسپایک لی» کارگردان برنده‌ی اسکار یکشنبه در صفحه‌ی اینستاگرامش هوادارانی که به دنبال شیوع ویروس کرونا در خانه مانده‌اند را غافلگیر کرد. این فیلمساز شب گذشته به اینستاگرام آمد تا به هواداران سینما و بیس‌بال هدیه‌ای تقدیم کند: فیلمنامه‌ی ۱۵۹ صفحه‌ای فیلم تولید‌نشده‌اش «جکی رابینسون» (Jackie Robinson) که از این لینک قابل مشاهده است.
«پروژه‌ی رؤیایی» لی قرار بود در سال ۱۹۹۶ با همکاری «دنزل واشینگتن» جلوی دوربین برود و زندگی و میراث ستاره‌ی «بروکلین داجرز» که الهام‌بخش بسیاری بود روایت شود. لی می‌گوید: «دنزل گفت برای این نقش زیادی پیر است» و به این ترتیب پروژه هیچ‌گاه فرصت تولید پیدا نکرد.

کارگردان «بلکککلنزمن» شب گذشته در مقابل پوستر فیم «داستان جکی رابینسون» (The Jackie Robinson Story) به کارگردانی «آلفرد ای. گرین» که در سال ۱۹۵۰ ساخته شد گفت: «من این فیلمنامه را از گاو صندوق بیرون آوردم و مایلم آن را با شما به اشتراک بگذارم. در ضمن اگر از بیس‌بال یا ورزش دوست ندارید نگران نباشید. این یک داستان آمریکایی فوق‌العاده است.» لی در حالی فیلمنامه را به اشتراک می‌گذارد که فصل جدید مسابقات لیگ بیس‌بال آمریکا (MLB) به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

لی در پایان می‌گوید: «امیدوارم لذت ببرید. اگر هم لذت نبردید اشکالی ندارد. هرگز قرار نیست ساخته شود، اما می‌خواستم آن را با شما به اشتراک بگذارم. مراقب خودتان باشید! مراقب خودتان باشید فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کنید!»

این اقدام لی ممکن است موجب انتشار فیلمنامه‌های بیشتری از پروژه‌های ساخته نشده توسط فیلمسازان هالیوود شود. تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *