اسپایک لی: تا واکسن کرونا ساخته نشود به سینما نمی‌روم

«اسپایک لی» اواخر ماه آوریل با بازگشایی سالن‌های سینما با وجود پاندمی ویروس کرونا مخالفت کرده بود. او به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «ونتی فر» گفته است که احتمالاً تا ساخته نشدن واکسن ویروس به سالن‌های سینما نخواهد رفت. لی فیلم جنگی جدیدی به نام «۵ قطره خون» را در ماه ژوئن از طریق نت‌فلیکس منتشر می‌کند. این کارگردان قرار بود فیلمبرداری اقتباس از رمان مصور «شاهزاده‌ی گربه‌ها» (Prince of Cats) را هم برای لجندری آغاز کند، اما در مصاحبه‌اش می‌گوید به اعتقاد او فیلمبرداری پروژه‌های هالیوود تا آینده‌ی نزدیک از سر گرفته نخواهد شد.

لی می‌گوید:‌ «تا ساخته شدن واکسن هیچ کاری نخواهند کرد. من هم به سالن‌های سینما نخواهم رفت. می‌دانم که به نمایش‌های برادوی هم نمی‌روم. به استادیوم یانکی نخواهم رفت. کرونا کثافت است. شوخی ندارد. اگر سر به سر بگذاری کشته می‌شوی، می‌میری. من آماده‌ی رفتن نیستم.»

لی در ادامه می‌گوید هنوز راه حلی برای فیلمبرداری امن پروژه‌ها سراغ ندارد. او اضافه می‌کند: «چگونه می‌توان یک صحنه‌ی عاشقانه فیلمبرداری کرد؟ قرار است مثل «شوی زنده شنبه شب» از راه دور فیلم بسازیم؟ من بلد نیستم. بنابراین، در حال حاضر متوقف شده‌ایم.»

فیلمبرداری «شاهزاده‌ی گربه‌ها» قرار بود تابستان امسال در بروکلین آغاز شود اما لی می‌گوید عجله‌ای برای ضبط فیلم ندارد. او فیلم بعدی خود را «رومئو و ژولیتی در عصر هیپ-هاپ» توصیف می‌کند. لی امسال برای ریاست هیأت داوران جشنواره‌ی فیلم کن انتخاب شده بود اما این رویداد سرانجام لغو شد. این فیلمساز طبق اعلام جشواره سال آینده در همین سمت فعالیت خواهد کرد، هرچند سفر او به کن به وجود واکسن بستگی خواهد داشت.

مقاومت لی در برابر رفتن به سالن‌های سینما در حین پاندمی کرونا به مخاطبین شباهت دارد. بنابر یک نظرسنجی جدید که روئیترز اواخر آوریل از ۴۴۲۹ آمریکایی بزرگسال به عمل آورده، حدود ۴۰ درصد از سینماروها به بازگشت سینما و یا کنسرت‌ها تمایل داشته‌اند. تاریخ بازگشایی سالن‌های سینما در بازارهای کلیدی لس‌انجلس و نیویورک هنوز مشخص نشده است.

تانی کال

30nama

  • نقد فیلم Zeros and Ones | کرونا به روایت ابل فرارا

    نقد فیلم Zeros and Ones | کرونا به روایت ابل فرارا

    فیلم Zeros and Ones «صفر و یک‌ها» جدیدترین ساخته ابل فرارا یک بازی ذهنی به راه می‌اندازد ت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *