جورج آر آر مارتین نویسنده سری کتاب‎های نفمه آتش و یخ از روند پیشرفت پنج اسپین‎آف سریال Game of Thrones که در دنیای وستروس اتفاق خواهند افتاد، خبر داد.

با نزدیک شدن به پایان سریال موفق فانتزی-درام Game of Thrones طرفداران کم‎کم دارند به فراتر از سریالی که در جهان غوغا به پا کرد، نگاه می‎کنند. اسپین‎آف‎های این مجموعه ما را به گذشته و تاریخ وسیعی که مارتین برای رمان نغمه آتش و یخ ساخته ‎است، باز می‎گردانند. با توجه به اینکه پایان سریال Game of Thrones نزدیک است و فصل هشتم این سریال با توجه به برنامه‎های نویسندگی و کارگردانی سازنده‎های این سریال، دیوید بنیوف و دی بی وایس، در سال 2018 یا 2019 به روی آنتین خواهد رفت، در ماه می اعلام شد که چهار اسپین‎آف این سریال با چهار نویسنده‎ با نام‎های مکس برانستین نویسنده Kong: Skull Island، برایان هلگلند نویسنده Legend، جین گولدمن نویسنده  Kingsman: The Golden Circle و کارلی ری نویسند The Leftovers و Mad Men در حال توسعه هستند. بعدا خود ماریتین اظهار داشت، نویسنده‎ای ناشناس روی پنجمین اسپین‎آف این سریال کار می‎کند. حال با توجه به اینکه تنها سه هفته تا شروع فصل هفتم سریال Game of Thrones باقی مانده است، مارتین اطلاعات جدیدی از روند پیشرفت این پروژه و سایر پروژه‎ها ارائه کرد. او در مصاحبه‎ اخیرش گفت:

سریال‎های جانشین Game of Thrones با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند. همچنین تعدادی پروژه‎های تلویزیونی دیگری وجود دارند که نمی‎توانم درباره آن‌ها به شما بگوییم. اینکه چه تعداد از آن‎ها آماده می‎شوند را هیچ‎کس نمی‎داند. شما نمی‎دانید پیشرفت این پروژه ها چه لذتی برای من دارد.

سریال Game of Thrones

اگرچه سخنان او هیچ اطلاعاتی درباره داستان اسپین‎آف‌‎ها و پروژه‎های دیگر تلویزیونی به ما نمی‎دهد، همین که خبری از پیشرفت و توسعه در نوشتن و ساختن این آثار شنیدیم، برای ما کفایت می‎کند. این پروژه‎ها باید هنگامی که سریال Game of Thrones به پایان می‎رسد، انتظاراتی که از آن‎ها داریم را برآورده کنند و پا جای پای این سریال موفق بگذارند. تا به حال ما می‎دانیم که از فصل هشتم این سریال برای شروع کردن اسپین‎آف‎ها استفاده نخواهد شد، مارتین همچنین گفت، اسپین‎آف‎ها درباره آینده نخواهند بود و به گذشته می‎پردازند و سریال Game of Thrones به پایان می‎رسد و هیچ ابهامی باقی نخواهد ماند. علاوه بر این طبق سخنان مارتین سری رمان‎های  Dunk and Egg از آثار او  و همچنین ماجرای قیام رابرت باراتیون جزو داستان اسپین‎آف‎ها نخواهد بود. شایان به ذکر است کتاب Dunk and Egg شامل ماجراجویی‎های سر دانکن بلندقد، جد احتمالی برین، و ملازم او اگان  تارگرین پنجم که بعد‎ها  شاه وستروس شد است و ماجرای قیام رابرت علیه شاه دیوانه، ایریس تارگرین دوم، به دلیل دزدیده شدن معشوق رابرت، لیانا استارک، مادر جان اسنو یا جهریس تارگرین، طبق گفته‎های ایزاک رایت، توسط ریگار تارگرین، بود.

بر اساس سخنان مارتین داستان این پنج اسپین‎آف در گذشته اتفاق می‎افتند، ما در اینجا احتمالات را بررسی می‎کنیم تا ببینیم کدام داستان‎ها می‎توانند یک سریال جدید را در خود جای دهند، یکی از جنجال‎برانگیزترین داستان‎ها می‎تواند داستان رام شدن اژدهایان توسط اهالی والریا، شکست دادن امپراتوری بزرگ گیسکاری، تشکیل حکومت قدرتمند والریا، برپایی بزرگترین تمدن تاریخ، درگیری بین سه خاندان والریون، سلتیگار و تارگرین از بزرگ‎ترین خاندان‎های والریا و در نهایت سرنوشت شوم والریا که باعث نابودی این تمدن بزرگ به استثنا تارگرین‎ها که که زودتر فرار کرده بودند، شد. داستانی دیگری که جذاب به نظر می‎رسد، داستان فتح وستروس توسط اگان قاتح به کمک سه اژدهایی که داشت، شکست دادن سپاه متحد و بزرگ ریچ و راک، سوزانده شدن هارنهال توسط آتش اژدها که باعث تسلیم شدن بیشتر خاندان‎ها شد و از همه مهمتر تسلیم نشدن دورن و به راه اداختن جنگ‎های چریکی که باعث شکست تارگرین‎ها در فتح دورن شد. سه داستان دیگر وجود دارند که اولی درباره مهاجرت روینار‎ها از قاره شرقی به وستروس و ازدواج ملکه آن‎ها روینار با شاه مورس مارتل که قدرتی ایجاد کرد که باعث یکپارچه شدن دورن شد، به همین دلیل، پرچم دورن نیزه فرو رفته در خورشید است و دیگری ماجرای مهاجرت انسان‎های نخستین از اسوس به وستروس از طریق راه ارتباطی زمینی که اسوس را به وستروس وصل می‎کرد که بعدا با به وجود آمدن درگیری بین انسان‎های نخستین و کودکان جنگل توسط جادوی کودکان نابود شد، درگیری بین انسان‎های نخستین و کودکان جنگل به دلیل قطع درختان مقدس کودکان توسط انسان‎های نخستین و همانطور که در فصل ششم سریال Game of Thrones دیدیم، ساخته شدن وایت‎واکر‎ها توسط کودکان جنگل برای دفاع از خود، صلح بین کودکان و انسان‎های نخستین، فرا رسیدن دوران قهرمانان، ظهور آزورآهای با شمشیری آتشین که تشکیل اتحاد بین کودکان جنگل و انسان‎های نخستین، شکست دادن ارتش مردگان توسط این اتحاد، ساخته شدن دیوار توسط بنیان‎گذار خاندان استارک، برندون معمار و تشکیل نگهبانان شب و پس از آن مهاجرت اندال‎ها از اسوس به وستروس با کشتی، مستقر شدن آن‎ها در وستروس، بروز جنگ‎هایی بین اندال‎ها و کودکان جنگل که با قطع درختان مقدس کودکان جنگل توسط اندال‎ها شروع شده بود و در نهایت صلح اندال‎ها با کودکان جنگل را در پی داشت و سومی ماجرای افول اژدهایان با بروز جنگ داخلی بین اگان دوم و خواهرش رانیرا تارگرین که تحت عنوان رقص اژدهایان شناخته می‎شود، این جنگ داخلی که دو سال به طول انجامید، باعث ضعیف شدن خاندان تارگرین و کاهش تسلط آن‎ها بر وستروس شد.

سریال Game of Thrones

همچنین بسیاری از شهر‎های هفت اقلیم در آتش سوختند و زمستانی سرد، وستروس را دچار مشکلات زیادی کرده بود، سال‎ها طول کشید که وستروس دوباره به حالت عادی خود برگردد. شاید هم حدس‎های ما درست نباشد و اسپین‎آف‎ها ماجراهایی جدید را روایت کنند که باعث غیر قابل پیش‎بینی شدن اسپین‎آف‎ها می‎شود. در حالی که پروژه‎های دیگر مارتین در حال توسعه هستند، اخیرا اعلام شد، که Nightflyers ار آثار مارتین که در سال 1980 نوشته شده، از شبکه Syfy پخش خواهد شد، همچنین آثار دیگری با پتانسیل بالا وجود دارند که قابل توسعه هستند. احتمال دارد پروژه علمی-تخیلی و ابرقهرمانی Wild Cards که مجموعه‎ای از 30 داستان از نویسنده‎های مختلف که توسط جورج آر آر مارتین و ملینا ام جمع‎ آوری شده‎اند و یا یکی از رمان‎های مستقل مارتین مانند Fevre Dream یا یکی از آثار علمی- تخیلی او مثل Dying of the Light در حال توسعه باشند، در حال حاضر تنها کاری که از طرفداران مارتین بر می‎آید اندیشیدن و حدس زدن پروژه‎هایی است که او در آستین خود دارد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *