«اسکارلت جوهانسون» و «آدام درایور» در ونیز از Marriage Story می‌گویند

فیلم درام «داستان ازدواج» (Marriage Story) به کارگردانی «نوآح بامبک» امروز پنجشنبه در ونیز به نمایش درمی‌آید و داستان جدایی یک زوج را روایت می‌کند. بامبک ساعاتی پیش در مصاحبه با خبرنگاران در مورد تازه‌ترین اثر خود گفت: «اگر چه دو شخصیت اصلی در طول فیلم از هم جدا می‌شوند اما عشق‌شان همواره پابرجاست.»

نقش زوج قصه که یکی کارگردان تئاتری به نام چارلی است و دیگری بازیگری به نام نیکل را به ترتیب «آدام درایور» و «اسکارلت جوهانسون» ایفا کرده‌اند. این فیلم که بامبک آن را بسیار شخصی و در عین حال گسترده توصیف کرده گاهی تلخ، گاهی طنزآمیز و حتی گاهی موزیکال بوده و کارگردان پیش از نگارش فیلمنامه با بازیگران در موردش گفتگو کرده است.

جوهانسون در مورد نقش خود می‌گوید: «فکر می‌کنم این فیلم برای هرکسی دیدنی باشد هرچند منبع الهام بسیار شخصی است. وقتی که نوآح را ملاقات کردم در حال طی کردن مراحل طلاق بودم و نمی‌دانستم که قرار است در مورد چه چیزی صحبت کنیم… فکر می‌کنم شراب سفید سفارش دادم و شروع کردم به گلایه کردن. بامبک با دقت گوش کرد اما گفت: «جالب است که در این باره حرف می‌زنی. تو یا باید این پروژه را بسازی یا ببینی. باید دید چه احساسی نسبت به آن خواهی داشت.» در نهایت جوهانسون نوعی «تطهیر» را تجربه می‌کند که در زمانی درست روی می‌دهد.

بامبک می‌گوید: «فیلم در شرایطی آغاز می‌شود که زوج از هم جدا افتاده و یا متوجه نیستند که چقدر از هم جدا خواهند افتاد. فیلمنامه‌ را به گونه‌ای به نگارش درآوردم که خودم را شرایط آن دو قرار دهم و بپرسم که یک روز از زندگی این دو آدم چگونه سپری می‌شود؟ و اینکه بتوانم در زندگی معمول آنان کاوشی کنم، زیرا معمول در زندگی همه‌ی ما استثنائی است.»

درایور می‌گوید بازی در این فیلم به تئاتر شباهت داشته است: «مضمون اجرا و تئاتر در فیلم وجود دارد. اجرای نمایش طلاق گرفتن. شما به نحوی برای یک قاضی یا میانجی بازی می‌کنید.» او می‌گوید بحث‌های اولیه با کارگردان سبب شد که با سرعت بیشتر به لایه‌های عمیق‌تر برویم. بامبک با تأیید گفته‌های درایور در مورد بحث‌های بی‌پایان پیرامون مضامین مختلف می‌گوید: «آدام هنوز با من تماس می‌گیرد و در مورد شخصیت فیلم‌های قبلی‌اش صحبت می‌گند.»

بامبک اضافه می‌کند که آگاهی از این مسئله که چه بازیگری قرار است نقش‌های فیلمنامه را بازی کند به روند نگارش کمک کرد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *