«اسکارلت جوهانسون» به دنبال اعتراضات گسترده از بازی در نقش یک شخصیت تراجنسیتی انصراف داد

«اسکارلت جوهانسون» به دنبال اعتراضات گسترده به انتخاب او برای بازی در نقش یک شخصیت تراجنسیتی در فیلم « Rub and Tug» به کارگردانی «روپرت سندرز» از این فیلم کناره‌گیری کرد. جوهانسون قرار بود در این فیلم نقش یک مرد بدنام تراجنسیتی در دهه ۱۹۷۰ به نام «دانته گیل» با نام مستعار «تکس» را بازی کند.

خبر انتخاب جوهانسون برای ایفای این نقش در اوایل ماه جولای اعلام شده بود و بلافاصله هالیوود به دادن نقش‌های تراجنسیتی به بازیگران همسوجنسیتی متهم شد. «تریس لایست» و «جیمی کلیتون» بازیگران تراجنسی به دنبال انتشار این خبر از طریق شبکه‌های اجتماعی برای محکوم کردن هالیوود استفاده کردند. جوهانسون سال گذشته برای بازی در فیلم «شبح درون پوسته» در نقش یک شخصیت ژاپنی هم با جنجال مشابهی روبرو شد.

جوهانسون به مجله «اوت» در این باره گفته، «در پی ابهامات پیش آمده پیرامون انتخاب من برای بازی در نقش دانته گیل، تصمیم گرفته‌ام که از همکاری در این پروژه کناره‌گیری کنم. درک فرهنگی ما از افراد تراجنسیتی همچنان بالاتر خواهد رفت. من بعد از اعلام خبر بازی در این نقش از این جامعه درس‌های زیادی آموخته‌ام و دریافتم که انتخابم سنگ‌دلانه بوده است.» وی در ادامه از اینکه انتخاب او برای بازی در این نقش موجب شکل‌گیری مباحث مهمتری در مورد تنوع جنسیتی و نحوه نمایش آن‌ها شده ابراز خوشحالی می‌کند.

اولین واکنش جوهانسون به اعتراضات بود که آتش خشم جامعه تراجنسی را شعله‌ور کرد. او معترضین را به «جفری تامبر»، «جارد لتو» و «فلیسیتی هافمن» ارجاع داده بود که در نقش شخصیت‌های تراجنسیتی بازی کرده و جوایز مختلفی هم دریافت کرده بودند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *