«اسکارلت جوهانسون» پردرآمدترین بازیگر زن سال 2018

«اسکارلت جوهانسون» با درآمد ۴۰.۵ میلیون دلاری در بازه‌ی زمانی ۱ جون ۲۰۱۷ تا ۱ جون ۲۰۱۸ با کنار زدن نفر اول سال گذشته یعنی «اما استون» پردرآمدترین بازیگر زن سال ۲۰۱۸ شد. جوهانسون به لطف بازی در نقش «بیوه‌ی سیاه» (Black Widow) درآمد هنگفتی به دست آورد و با چهار برابر کردن دستمزدش نسبت به سال ۲۰۱۷ «اما استون» را پشت سر گذاشت. وی برای بازی در قسمت چهارم «اونجرز» در سال ۲۰۱۹ بازخواهد گشت.

«کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول سال گذشته گفته بود، «درصد قابل‌توجهی از بودجه‌ی فیلم‌ها به ویژه فیلم «انتقام‌جویان» به بازیگران فیلم اختصاص یافته، در حالی که در قسمت‌های قبلی این فیلم بیشتر بودجه صرف جلوه‌های ویژه و عوامل «زیر خطی» می‌شد. اما اهمیتی ندارد زیرا بازیگران خود بهترین جلوه‌های ویژه هستند.»

«انجلینا جولی» هم که به خاطر بازی در قسمت دوم «مالیفیسنت» دستمزدی ۲۸ میلیون دلاری دریافت کرده پس از مدت‌ها در رده دوم پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود قرار گرفته است. رتبه سوم هم به «جنیفر انیستون» با ۱۹.۵ میلیون دلار رسیده، بازیگری که ۱۴ سال پس از پایان سریال «دوستان» همچنان با حضور در تبلیغات «هواپیمایی امارات»، آب معدنی «اسمارت‌واتر» و شامپوی «آوینو» دستمزدهای نجومی دریافت می‌کند. انیستون برای بازی در سریال جدیدی در سرویس «اپل» در کنار «ریز ویترسپون»ی که خود با ۱۶.۵ میلیون دلار در رتبه‌ی پنجم ایستاده، با هر اپیزود ۱.۵ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

یک پله بالاتر از ویترسپون در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود، «جنیفر لارنس» قرار گرفته است. «مادر!» و «گنجشک سرخ» ستاره‌ی «هانگر گیمز» در گیشه عملکرد قابل قبولی نداشتند اما او هنوز به علت حضور در سری فیلم‌های «مردان-اکس» دستمزدهای بالایی دریافت می‌کند.

در مجموع، به ۱۰ بازیگر پردرآمد هالیوود از اول جون ۲۰۱۷ تا اول جون ۲۰۱۸ روی‌هم‌رفته بدون احتساب مالیات ۱۸۶ میلیون دلار پرداخت شده است. این ارقام از «آی‌ام‌دی‌بی»، «نیلسن»، «باکس آفیس موجو»، و «کام‌اسکور» و مصاحبه با اهالی سینمای هالیوود به دست آمده است. در ضمن این آمار بدون در نظر گرفتن سهم ایجنت‌ها، وکیل‌ها و مدیران برنامه محاسبه شده است. مجموع دستمزد بازیگران زن نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است.

«کیت بلانشت» با ۱۲.۵ میلیون دلار، و «گل گدوت» اسرائیلی با ۱۰ میلیون دلار در رتبه‌های هشتم و دهم جای دارند. گدوت که با فیلم «واندر وومن» به شهرت رسید تنها نام تازه وارد این فهرست است. «امی آدامز»، «اما واتسون»، «شارلیز ترون» و «اما استون» امسال هیچکدام بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد نداشتند و به فهرست ۱۰ بازیگر زن پردرآمد هالیوود راه نیافتند. شصت درصد از بازیگران این فهرست زنان بالاتر از ۴۰ ساله‌اند و برخی از آنان از شهرت خود برای سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. برای نمونه ویترسپون به تأسیس شرکت فیلسازی «پاسیفیک استاندارد» گراییده و انیستون بخش زیادی از درآمدش را از بازی در آگهی‌های تبلیغاتی بدست می‌آورد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *