اسکار مجبور به عقب‌نشینی شد؛ پخش زنده‌ی اهدای جوایز تمامی 24 شاخه

«آکادمی علوم و فنون تصاویر متحرک» شب گذشته اعلام کرد که از اجرای تصمیمات بحث‌برانگیزش صرف‌نظر می‌کند و جوایز تمامی ۲۴ شاخه‌ی اسکار ۲۰۱۹ را به صورت زنده روی ایر می‌برد. این تصمیم در تاریخ ۱۴ فوریه و پس از جلسه‌ی «جان بیلی» دبیر مراسم و «دان هادسون» مدیرعامل و گروهی از فیلمبرداران بزرگ، شامل «امانوئل لوبزکی»، «ریچل موریسون» و دیگران اتخاذ شد.

اعتراضات نسبت به اقدام جنجالی آکادمی برای اهدای جوایز چهار شاخه‌ی در حین پخش آگهی‌های بازرگانی، از ۱۱ فوریه آغاز شد. این شاخه‌ها شامل فیلمبرداری، تدوین، گریم و آرایش مو، و بهترین فیلم کوتاه لایو اکشن بودند. آکادمی در نظر داشت صحبت‌های برندگان به هنگام دریافت جایزه را به صورت ضبط شده روی ایر ببرد. اهدای جوایز این چهار شاخه قرار بود به صورت زنده از طریق وب‌سایت آکادمی پخش شود. در آگوست سال ۲۰۱۸ آکادمی اعلام کرد که اسکار ۲۰۱۹ کوتاه‌تر از همیشه خواهد بود.

این تصمیم آکادمی موجب شد فیلمسازان، فیلمبرداران و بازیگران نامه‌ای سرگشاده منتشر و تشکیلات اسکار را محکوم کنند. امضا‌ءکنندگان این نامه شامل «مارتین اسکورسیزی»، «برد پیت»، «کریستفر نولان»، «دیمین شزل»، «دی ریز»، «آلفونسو کوارون»، و دیگران می‌شدند. در این نامه آمده بود: «آکادمی در سال ۱۹۲۷ برای و تجلیل و حمایت از هنرهای سینمایی، الهام‌بخشی و پیوند زدن مردم دنیا از طریق تصاویر متحرک بنا نهاده شد. متأسفانه، ما از این مأموریت منحرف شده‌ و به جای برگزاری جشنی برای فرم هنری و کسانی که در آن حضور دارند، بر جنبه‌ی سرگرم‌کنندگی آن تأکید کرده‌ایم. تنزل دادن اصول هنر سینما به سطحی پایین‌تر در نود و یکمین دوره‌ی برگزاری مراسم اسکار چیزی جز توهین به کسانی که عمر خود را وقف این حرفه کرده‌اند نیست.»

نود و یکمین دوره‌ی مراسم اسکار ۶ اسفند ماه از شبکه‌ی ABC پخش می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *