اسکار 2021 رکورد کم بیننده ترین مراسم اسکار تاریخ را شکست

بامداد امروز نود و سومین دوره جوایز اسکار یا همان اسکار ۲۰۲۱ برگزار شد و درنهایت و طبق انتظار فیلم Nomadland توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند. حال در جریان جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آماری از تعداد بینندگان اسکار ۲۰۲۱ منتشر شده است. طبق آمار منتشر شده، در بازه سنی ۱۸ تا ۴۹ سال تنها ۹.۸۵ بیننده به تماشا نود و سومین دوره اسکار پرداخته‌اند که این گروه نمره ۱.۹ را نیز به آن داده‌اند. در مقایسه با اسکار سال گذشته، شاهد افت بسیار گسترده بیننده هستیم که ۲۳.۶۴ میلیون بیننده با نمره ۵.۳ اسکار ۲۰۲۰ را تماشا کرده بودند.

بدین ترتیب اسکار ۲۰۲۱ با ۵۸ درصد کاهش تعداد بیننده نسبت به مراسم سال گذشته لقب کم بیننده‌ترین مراسم اسکار تاریخ را به خود اختصاص داده است. در یک مقایسه آماری با دیگر مراسم‌های سال جاری میلادی، گرمی با ۵۱ درصد، گلدن گلوب با ۶۲ درصد و SAG Awards با ۵۲ درصد کاهش تعداد بیننده مواجه شده‌اند. البته این تنها آمار اولیه از میزان تعداد بینندگان اسکار ۲۰۲۱ است و آمار نهایی طی روزهای آینده و احتمالا در روز پنج شنبه این هفته اعلام خواهد شد.

البته نحوه برگزاری اسکار ۲۰۲۱ با نقدهای متوسط و انتقاداتی هم همراه شده و بسیاری تغییر زمان اعلام برنده بهترین فیلم و اعلام آن پیش از بهترین بازیگر زن و مرد را تصمیمی اشتباه و ضعیف توصیف کرده که اعلام لحظه انتخاب برنده آخر را پایانی ضعیف برای اسکار ۲۰۲۱ دانسته‌اند. البته مراسم اسکار پر بیننده‌ترین برنامه شبکه ABC طی چند ماه گذشته و از زمان پخش یک فینال بسکتبال NBA با ۸.۸۹ میلیون بیننده نیز بوده است.

تانی کال

برگرفته از THR

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *