اشاره جیمز کامرون به احتمال ساخت سه‌ گانه‌‌ ترمیناتور

جیمز کامرون، تهیه‌کنندهٔ فیلم Terminator: Dark Fate (ترمیناتور: سرنوشت تاریک) در سخنانی جدید به احتمال ساخت سه‌گانه‌ای جدید و با داستانی بسیار غنی و بزرگ اشاره کرده است که برای روایت آن به بیش از یک فیلم نیاز است. جیمز کامرون پس از ساخت فیلم Terminator 2: Judgment Day (ترمیناتور ۲: روز داوری)، بعد از مدت‌ها قرار است در ساخت فیلمی جدید از این مجموعهٔ علمی تخیلی، وظیفه‌ای را بر عهده داشته باشد. جیمز کامرون داستان فیلم دوم این مجموعه را به‌گونه‌ای خاتمه داد که دیگر شانسی برای کارگردانی فیلم‌های بعدی این مجموعه نداشته باشد، اما از آنجایی که امسال قرار است باری دیگر حقوق ساخت فیلمی براساس داستان «ترمیناتور» را به‌ دست بیاورد، در سری جدید این مجموعه، نقش تهیه‌کننده را در پروژهٔ جدید ایفا خواهد کرد. درکنار کامرون، دیوید الیسون از شرکت اسکای دنس (Skydance) حضور دارد و تهیه‌کننده این پروژه خواهد بود. جیمز کامرون پس از مدت‌ها، سرانجام می‌تواند کنترل کاملی بر مجموعهٔ علمی تخیلی مورد علاقهٔ خود داشته باشد و تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت.

خالق مجموعهٔ «ترمیناتور» که در فیلم جدید این مجموعهٔ علمی تخیلی و اکشن به‌عنوان تهیه‌کننده حضور خواهد داشت، در سخنانی فاش ساخت که قصد سازندگان، درنهایت ساخت سه فیلم خواهد بود و اولین فیلم Terminator: Dark Fate خواهد بود که زمان زیادی به اکران آن باقی نمانده است. وی در سخنان خود بدین نکته نیز اشاره داشت که ساخت دو فیلم بعدی در گرو موفقیت فیلم ابتدایی در گیشه و تأمین بودجه مورد نظر است. سخنان کامرون با خبرنگار سایت دِدلاین را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

ما چندین هفته را به نوشتن دوباره داستان و بازگویی از نو آن و اینکه چه داستانی را درنهایت می‌خواهیم برای تماشاچی روایت کنیم گذراندیم؛ داستانی که در آن شخصیتی که لیندا همیلتون ایفاگر نقش آن است در آن بگنجد و در بدنهٔ روایی داستان به خوبی جا بیافتد. بنابراین خود را آمادهٔ کاری جدید و تغییر داستان کردیم که درنهایت دیدیم آن چیزی که نوشته‌ایم، باید سه‌گانه شود و باید بگویم داستانی بزرگ‌تر و غنی‌تر برای گفتن خواهیم داشت.

اگر آنقدر خوش شانس باشیم که فیلم Terminator: Dark Fate فروش خوبی در گیشه داشته باشد و پول کافی را به‌دست آوریم، آن زمان می‌توانیم در مورد ساخت دنباله‌های آن صحبت کنیم.

همان‌طور که مطلع هستید، فیلم Terminator: Dark Fate قرار است دنبالهٔ مستقیم فیلم Terminator 2: Judgement Day باشد و داستان و اتفاقات قسمت سوم تا پنجم این مجموعه را که شامل سه فیلم Terminator 3: Rise of the Machines (ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها)، فیلم Terminator Salvation (ترمیناتور رستگاری) و فیلم Terminator Genisys (ترمیناتور: پیدایش) می‌شود، کاملاً نادیده گرفته شده است.

خود را آمادهٔ کاری جدید و تغییر داستان کردیم که درنهایت دیدیم آن چیزی که نوشته‌ایم باید سه‌گانه شود و باید بگویم داستانی بزرگ‌تر و غنی‌تر برای گفتن خواهیم داشت

در این فیلم شاهد بازگشت T-800 با بازی آرنولد شوارزنگر و سارا کانر با بازی لیندا همیلتون هستیم و همچنین شخصیت‌های جدیدی در این قسمت مثل گریس با بازی مکنزی دیویس حضور دارند؛ گریس یک شخصیت نیمه انسان-نیمه ترمیناتور بود. در طول اولین تریلر فیلم Terminator 6 (ترمیناتور ۶) از ترمیناتور جدید با بازی گابریل لونا نیز رونمایی شد که Rev 9 نام دارد و می‌تواند به دو نفر تبدیل شود و به شکار اهداف خود بپردازد. نام Rev 9 درواقع مخفف کلمه Revision 9 (اصلاح ۹) است که این نام درواقع از خط تولید یا از بخش آخر‌الزمان در کتاب مقدس گرفته شده است. درواقع Rev 9 ترکیبی از دو ترمیناتور T-800 و T-1000 است که مانند T-800 دارای بدنه اسکلتی نیز است و همچنین بخش فلز مایع T-1000 را نیز حفظ کرده است و احتمالاً این ترمیناتور، نسخه تکامل‌یافته آنان است.

کامرون در رابطه با نادیده گرفتن اتفاقات قسمت سوم تا پنجم نیز چنین گفت:

یکی از مواردی که بسیار مشخص است و مربوط‌به داستان فیلم‌های سوم تا پنجم می‌شود [نادیده گرفتن خط داستانی این سه فیلم]، به ما نشان داد که لازم است همه‌چیز را به پایه و ابتدای داستان برگردانیم و از اشتباهِ پیچیده کردن بی‌مورد داستان پرهیز کنیم. باید داستان را تغییر می‌دادیم، به صورتی که دائم درگیر خط زمانی نباشیم و در زمان عقب و جلو نرویم.

آرنولد شوارزنگر در نقش ترمیناتور، لیندا همیلتون در نقش سارا کانر، مکنزی دیویس در نقش گریس، گابریل لونا در نقش Rev 9، ناتالیا ریز در نقش دنی راموس، دیگو بونتا، تریستان اوجوا، انریکه آرسه و آلیسیا بوراچرو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Terminator: Dark Fate حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Terminator: Dark Fate برای اکران در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

تانی کال

برگرفته از IGN

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *