اشتباه هوندا در نصب ایربگ‌ها

کمپانی هوندا فراخوان داوطلبانه‌ای را برای بازگرداندن ۶۴۶ خودروی تولید شده توسط این کمپانی به منظور اصلاح و تعمیر ایربگهای این خودروها منتشر نموده است. بنا بر محتوای این فراخوان گویا بادکننده های ایربگ‌های کمپانی تاکاتا که قبلا تحت فراخوان این کمپانی ژاپنی، تعمیر شده بود باز هم با مشکل مواجه شده اند. آن‌چه از ظواهر امر پیداست گویا یکی از نمایندگی‌های هوندا در ایالات متحده، این فراخوان را به نحو نادرستی اجرا نمود و تا حد زیادی به مشکلات دامن زد.

این کمپانی خودروسازی در رابطه با این‌که کدام نمایندگی در افزایش مشکلات دخیل بوده چیزی به زبان نیاورده اما در بیانیه خود، انگشت اتهام را به سمت دو تکنیسین فروش یکی از نمایندگی‌های خاص هوندا در ایالات متحده نشانه گرفته است. گویی این اتفاق تجسم این ضرب‌المثل است که وقتی شما روزی را بد آغاز کردید، آن روز بدتر هم می‌شود.

هوندا در بیانیه ای دیگر اعلام نموده که نصب این ایربگ‌ها باعث هیچگونه صدمه ای به سرنشینان خودروها نشده است. بر اساس شواهد امر، این خطا زمانی کشف شد که یکی از مشتریان، خودروی خود را برای تعمیر یک قسمت دیگر خودرو که به ایربگ هیچ ربطی نداشت به نمایندگی آورده بود.

نمایندگی، مشتری مورد نظر را از طریق تلفن از وجود چنین نقصی مطلع نمود و کمپانی هوندانیز از طریق مکاتبه با مالکینی که در دسترس نبودند در اوایل ماه بعد مکاتبه خواهد نمود. همچنین این کمپانی از مالکین خواسته تا از طریق وبسایت این فراخوان یا از طریق شماره تماس ۸۸۸-۲۳۴-۲۱۳۸ ببیند آیا خودرویشان در لیست خودروهای مورد نظر که نیاز به اصلاح ایربگ دارند قرار دارد یا خیر.

کمپانی هوندا هنوز علت اصلی ایجاد این مشکل را پس از فراخوان اولیه توسط کمپانی تاکاتابیان نکرده و در مورد این فراخوان و اینکه چرا ایربگها باید تعمیر شوند توضیحات کلی داده است. این کمپانی خودروسازی به سادگی می‌گوید که تکنیسین‌ها بادکننده های جایگزین ایربگ را به اشتباه متصل نموده‌اند که می‌تواند سبب شود ایربگ به درستی کار نکند و در هنگام نیاز باد نشود.

این کمپانی از احتمال انفجار ایربگ که گویا دلیل اصلی انتشار اولین فراخوان بود چیزی به میان نیاورده است. فراخوان پیگیری تنها شامل هوندا آکورد ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲، هوندا کراس تور آکورد ۲۰۱۰-۲۰۱۲، سیویک ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱، CR-V 2007 تا ۲۰۱۱، هوندا فیت ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، اینسایت ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ و هوندا پایلوت ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ می‌باشد.

فراخوان ایربگ تاکاتا بزرگترین فراخوان مربوط به وسایل نقلیه در تاریخ است زیرا براورد شده بود که ۱۲۵ ملیون ماشین تحت این فراخوان دارای ایربگ معیوب بودند. این مسئله بسیاری از کمپانی های خودروسازی را تحت تاثیر قرار داد و کمپانی تاکاتا را با هزینه ای معادل با ۱۰ بیلیون دلار به مرز ورشکستگی کشاند. در این رابطه ۱۸ نفر به دلیل نقص در ایربگ خودرویشان جان سپردند.

برگرفته از motor1

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *