خانه تکنولوژی اخبار اشتراک گذاری صدا به جای تصویر در یک شبکه اجتماعی

اشتراک گذاری صدا به جای تصویر در یک شبکه اجتماعی

0

شبکه اجتماعی نریتور/Narrator یا راوی که در قالب یک اپلیکیشن و توسط طراحان ایرانی ارائه شده است؛ صدا را به جای تصویر به اشتراک می گذارد.

عضو گروه طراحی این شبکه اجتماعی روز یکشنبه در گفت وگویی، در توضیح بیشتر در مورد این شبکه اظهار کرد: افراد می توانند در شبکه اجتماعی نریتور صداهای خود را ضبط کرده، به صورت گروهی پادکست و یا قطعات موسیقایی با استفاده از میکسر قدرتمند اختصاصی نریتور تولید کنند و یا حتی ایستگاه رادیویی راه بیاندازند.
رضا رضازاده میلانی به عنوان یکی از اعضای گروه طراحی این شبکه اجتماعی ادامه داد: ضمن اینکه ایستگاه های رادیویی هم می توانند از این اپلیکیشن برای ارائه برنامه های خود استفاده کنند و امکان گوش دادن به ایستگاه های رادیویی اینترنتی در کنار گوش دادن به کاربران عادی تولیدکننده برنامه های رادیویی با نرتیور ممکن است.

***شبکه های اجتماعی صوتی جای شبکه های اجتماعی تصویری را می گیرند
وی با اشاره به ارائه شبکه های اجتماعی تصویری از مدت ها قبل، انگیزه طراحی این شبکه اجتماعی را این گونه توضیح داد: دنیا به سمت استفاده از صدا می رود و در دستگاه های جدید متن حذف شده است. به همین دلیل ما هم شبکه اجتماعی نریتور را به صورت اپلیکیشن تحت سیستم عامل ios برای گوشی های هوشمند اپل و ساعت های هوشمند آن ارائه داده ایم.
این طراح هنری تاکید کرد: در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام بیشتر استفاده از تصویر و ویدئو به دلیل قدیمی بودن پلتفرم ها ممکن بود، اما گجت های جدید پوشیدنی مانند دستبندهای هوشمند بیشتر بر اشتراک صدا استوار هستند.
میلانی با اشاره به فناوری جدید اپل به نام «کارپلی ها» افزود: خودروهای بسیاری که جدیدا تولید می شوند، این اپلیکیشن را دارند؛ زیرا استفاده از آن برای فرد هنگام رانندگی راحت تر است. غیر از این جست وجوها در مرورگرهای اینترنتی به زودی بیشتر با صدای خود کاربر انجام می شود.

***بازگشت به رادیو؛ رسانه فراگیر و نوستالژیک
وی با اشاره به اینکه طراحی نریتور 5 سال زمان برده است، ادامه داد: به همین دلیل پلتفرمی طراحی کردیم که کاربر بتواند متن را حذف کند و از طریق صدا مطالب مد نظر خود را جست وجو کرده یا به اشتراک بگذارد. دلیل دیگر این بود که با گذشت دستکم دو دهه از فراگیرشدن اینترنت، رادیو به عنوان رسانه ای که در گذشته فراگیر بوده به دلیل هزینه های آن برای تولید کننده های برنامه های رادیویی اقبال چندانی نداشته است.
این عکاس و طراح هنری ادامه داد: در نریتور، پروتکل جدید رادیویی ارائه و هزینه زیاد پروتکل های فعلی رادیویی را حذف کرده ایم. کاربران می توانند خود ایستگاه رادیویی اینترنتی راه بیاندازند و بدون محدودیت تعداد شنونده و هزینه ایستگاه های رادیویی برنامه های خود را از این طریق پخش کنند.
وی یادآور شد: پروتکل رادیویی نریتور، مختص این شبکه اجتماعی نوشته شده است. نریتور شامل دو قسمت عمده یکی کاربرهای عادی است که صدای خود را به صورت پست ارائه می دهند و رادیوی جدید که محدودیتی برای تولیدکننده محتوای صدا ندارد و مثل شبکه های رادیویی در دنیا فعالیت می کند.
میلانی با اشاره به اینکه گروه تولید نریتور شامل برنامه نویس و طراحان ایرانی است، تاکید کرد: تولید محتوا در بخش رادیویی نریتور را هم شرکت های رادیویی و هم کاربرهای عادی می توانند انجام دهند.

***نریتور رادیوی اینترنتی نیست
وی در پاسخ به وجه تمایز نریتور با رادیوهای اینترنتی توضیح داد: نریتور یک پلتفرم است که رادیوی اینترنتی می تواند با استفاده از آن پخش شود مانند ماهواره هاتبرد برای کانال های تلوزیونی.
این عضو تیم طراحی نریتور در مورد سیستم عامل قابل استفاده آن گفت: این شبکه اجتماعی فعلا روی سیستم عامل ای او اس/IOS در اپ استور/App store و بازار هدف آمریکا ارائه شده و نسخه اندروید ان نیز بزودی ارایه خواهد شد.
وی در مورد وضعیت نریتور در بازار آمریکا گفت: در این بازار بزرگ برای چنین شبکه اجتماعی احساس خلا می شد. نسخه نهایی را از یک هفته قبل در اپ استور ارائه کرده ایم؛ این نسخه 39 زبان را پشتیبانی می کند و برای سه بازار آمریکا، امریکای جنوبی و چین بومی سازی شده است.
به گزارش ایرنا کاربران می توانند با مراجعه به سایت www.narratorapp.com این برنامه را نصب کنند ضمن اینکه از اپ استور نیز برای گوشی های با سیستم عامل ای او اس در دسترس است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *