اصول ارضای زنان در رابطه جنسی

ارضای جنسی زن و مرد هنگام نزدیکی از اهمیت زیادی برخوردار است. ارضای جنسی زنان در میران رضایت آن ها از نزدیکی بسیار تاثیرگذار است. آقایان باید به این مسئله دقت کافی داشته باشند چون در صورت عدم انجام رابطه زناشویی مناسب باعث دلزدگی همسرشان از این کار خواهند شد.

خانم ها، خوشحال باشید كه در عصر حاضر زندگی می كنید، چرا كه با نگاهی به گذشته، حدود ۱۰۰ یا ۵۰ سال پیش، نه تنها به مسئله ارضای جنسی زن اهمیّتی نمی دادند، بلكه محققین و دانشمندان نیز در این مورد به وضوح نظریه قطعی نداشتند! و در نگاه آنها، تنها مردها نقشی حیاتی در تولید مثل ایفاء می كردند.
البته با وجود اهمیّت به ارضای جنسی زنان در قرن حاضر، باز هم در مورد برخی خانم ها، زمان و چگونگی ارضای آنها شفاف نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد. طبق آخرین آمار، حدود ۲۰% خانم ها اصلاً ارضاء نمی شوند، شاید با این آمار فكر كنید كه خوشبختانه ۸۰% آنها به درجه ارضای جنسی می رسند، امّا متأسفانه در همین بین هم بخش عمده ای از آنها، با خود ارضایی به این درجه می رسند نه رابطه جنسی واقعی!
در این مقاله، مبحث اصلی، كمك به ارضای طبیعی در حین رابطه ی جنسی برای زنان است. این مسئله را جدّی بگیرید، در زندگی زناشویی، رابطه جنسی، لذّت و ارضاء، نقشی حیاتی را ایفا می كند و منشأ حقیقی و اصلی بیشتر طلاق ها عدم انجام رابطه ی جنسی مناسب بین زن و شوهر است.

ارضای جنسی چیست؟

ارضای مردها در ظاهر به دلیل انزال، كاملاً دیده می شود، البته به ندرت این حالت در برخی زن ها نیز وجود دارد، امّا حقیقت این است كه ارضاء در اكثر خانم ها قابل تشخیص نیست و به چشم دیده نمی شود. ارضاء در خانم ها، ابتدا با مرطوب شدن دهانه و گردن رحم و دیگر اعضاء بخش تناسلی آنها شروع و بعد ادامه می یابد. دهانه ی رحم آنها تا ۳۰ درصد باز می شود، ماهیچه و عضلات دیواره رحم، گردن رحم و خود دهانه بطور متناوب منقبض و منبسط می شوند. مطالعات نشان داده است كه زمان رسیدن به اوج لذّت در خانم ها متفاوت است، برخی زمان زیادی باید بگذرد تا ارضاء شوند و در مقابل بعضی نیز خیلی زود ولی چندین بار در طی یك رابطه ی جنسی، ارضاء می شوند. (این درحالیست كه یك مرد معمولاً ظرف تنها چند دقیقه یا بیشتر به درجه ی انزال می رسد)
یكی از موانع اصلی رسیدن به اوج لذّت در زنان، كنترل مستقیم رابطه جنسی توسط مرد است، در بیشتر مواقع، نحوه ی اجرای مراحل رابطه جنسی و دخول بر اساس آن چیزیست كه مرد لذّت می برد و تحت اختیار اوست. البته زن نیز در این بین از رابطه جنسی لذّت می برد ولی این نشانه ی رسیدن به درجه ی ارضاء كامل نیست. مرد به محض انزال می تواند دست از ادامه ی رابطه جنسی بردارد و این زن است كه به زمان بیشتری نیاز دارد.

تفاوت های ارتباطی بین زن و مرد ( ۱ )

اولین راه حل اصلی برای اینكه خانم ها به اوج لذّت و ارضاء برسند، این است كه از مرد بخواهد، آهسته تر مراحل رابطه جنسی را پیش ببرد.
در این بین خود زن نیز می تواند با دخالت خود، روال را به نفع خود آرام تر كند. می توانید خود، كنترل اوضاع را بدست بگیرید. جالب است بدانید كه اكثر مردها این حالت را بیشتر دوست دارند و جذابیت بیشتری برای آنها خواهد داشت.البته خود زن می تواند آن روش و حالتی كه دوست دارد و بیشتر از آن لذّت می برد را از همسر خود درخواست كند. دقیقاً این موضوع را بگویید كه اگر وی سریع و خیلی زود زمان ارتباط جنسی را تمام كند و خود، تنها به درجه ی انزال برسد، شما لذّتی نخواهید برد. البته لازم به ذكر است كه علی رغم آگاهی كم بیشتر مردها درباره ی چگونگی و زمان ارضاء خانم ها، خود آنها حقیقتاً مایلند كه زن نیز ارضاء شود و همچون خود، نهایت لذّت را از این رابطه ببرد.
اگر روش رابطه جنسی همسرتان با سرعت، خشن و دردآور است، از او با كلماتی محبت آمیز و عاشقانه بخواهید كه آرامتر پیش رود تا شما هم ارضاء شوید.
شما نیز می توانید همسرتان را در این راه همراهی كنید، با تحریك اندام تناسلی در حین عمل دخول، زمان رسیدن به ارضاء را كمتر كنید، از همسرتان انتظار نداشته باشید كه در حین دخول این كار را برای شما انجام دهد، چرا كه او تمركزش را در ارضای خود گذاشته است. طبق آمار در ۲۰ تا ۳۰ درصد مردها، به دلیل عدم كنترل و درنتیجه انزال زودرس، ناخواسته مجبورند كه شما را در همان حالت و در حین رسیدن به اوج ارضاء، رها كنند، كه خود عاملیست ویران كننده در روابط زناشویی و البته كه خود مردها نیز از این حالت ناراضی و ناراحت هستند.

اختلالات جسمی و روحی، یكی از دلایل انزال زودرس در مردهاست. مردهایی كه تجربه ی كمی در روابط جنسی دارند، به دلیل هیجانات و شهوت بیش از حدّ دچار این حالت می شوند. استرس، نگرانی، افسردگی، و … نیز خود، می توانند عواملی مهم در اختلال در عملكرد رابطه زناشویی و انزال زودرس باشند. خانم ها باید بدانند كه اگر در حین عمل رابطه جنسی با وجود اینكه از همسرتان خواسته اید آرامتر مراحل را پیش ببرد، با انزال زودرس و در نتیجه عدم ارضای خود روبرو شدند، عصبی نشوید و وی را محكوم نكنید، بهتر است به دنبال عامل روحی یا جسمی در او باشید، چرا كه باور كنید، برای مرد هیچ چیزی بدتر از این نیست كه نتواند معشوقه و طرف مقابل خود را ارضاء كند.
به جای غر زدن و محكوم كردن، از پیش از زمان ارتباط جنسی، با سخنان عاشقانه و تسكین دهنده در مورد رابطه ی مستحكم و رویایی خود صحبت كنید و ذهن و روح وی را آرام كنید، صحبت و بحث در مورد مشكل اصلی (زودانزالی) در مواقعی كه زود انزالی مرد شما منشاء روحی، استرس، … داشته باشد اوضاع را بدتر می كند. در مقابل خیلی از مردها نیز با تكنیكی خاص، می توانند طرف خود را به اوج لذّت جنسی و درجه ی ارضاء برسانند، به طوری كه در حین عمل دخول، ۲۰ تا ۳۰ ثانیه دست از آن می كشند، نفسی عمیق می كشند و دوباره شروع می كنند، شاید این عمل برای مرد كمی ناخوشایند باشند، امّا كمك شایان توجّهی در كنترل انزال زودرس در آنهاست.
با این كار شما نیز فرصت دارید كه به خود برسید و بر ارضاء و دستیابی به اوج لذّت خود در حین مراحل دست یابید.در یك مطالعه در اروپا بعد از نظرخواهی از عده زیادی از زنها لیستی از مواردی كه آنها بعد از رابطه جنسی و ارگاسم دوست دارند برایشان انجام شود، تهیه شده است. باید توجه داشت كه گروههای مختلف خانمها تمایلات متفاوتی داشته و حتی ممكن است چیزهای موردعلاقه عده ای در این لیست وجود نداشته باشد، به عبارت دیگر موارد زیرقابل تعمیم به كل جامعه زنان نیست.

درآغوش گرفتن

تقریبا” همه خانمها دوست دارند كه بعد از رابطه جنسی، توسط مرد درآغوش گرفته ونوازش شوند. در آغوش گرفتن و حلقه كردن دستها بدور زن و نوازش او احساس بسیارخوبی به زن می بخشد. حتی اگر بسیارخسته شده اید و دیگر انرژی برای ادامه دادن ندارید، دستهایتان را بدور او حلقه كرده چندكلمه محبت آمیز به او بگویید و بعد بخوابید!
هیچگونه تماس جسمی و عاطفی را دوست ندارند
درمقابل گروه قبل، عده قلیلی از زنها هم هستند كه بعد از پایان رابطه جنسی، دیگر هیچگونه تماس جسمی و عاطفی را دوست ندارند. این افراد اظهار می كنند كه آنها بقدری تحریك شده اند كه بعد از آن هرگونه تحریك دیگری برایشان لذتی نداشته و عذاب آور خواهدبود.
البته این خواسته هرگز به معنی سرد مزاجی این زنها نیست. آنها فقط دوست دارند مدت كوتاهی باخودشان تنها باشند، پس آنها را درك كنید. در برخورد با این زنها باید بعد از انجام رابطه جنسی از آنها بپرسید:«عزیزم حالت خوبه؟ آیا همه چیز مرتب است؟ یا آیا چیزی احتیاج نداری؟» و بعد از ابراز خوشنودی ازانجام مقاربت با او، زن را نیم ساعتی تنها بگذارید تا استراحت كند.

صحبت كردن

هرچند اكثر مردها بدنبال رابطه جنسی خسته شده و یارای انجام هیچكاری را ندارند ولی گروهی از زنها دوست دارند كه بعد از رابطه جنسی كمی صحبت كنند. در این مواقع فقط باید گوش خود را به او بسپارید! اگرخوش شانس باشید او به شرح آنچه گذشت و احساسش از رابطه جنسی با شما می پردازد. اما مواظب باشید كه در بین صحبتهای او صدای خروپف شما بلند نشود!
همه مردها بعد از ارگاسم دوست دارند كمی بخوابند، این امركاملا”طبیعی است. ولی به شریك جنسیتان هم توجه داشته باشید واجازه دهید او در كنارشما باشد، تا این تصورپیش نیاید كه شما فقط به فكر خودتان هستید. در آخر، می توانند با مطالعه در كتابهاو مأخذهای جدید، بر آگاهی خود بر چگونگی درجات و حالات ارضای زناشویی بیافزایید.

تانی کال

ایرانیان شاد

insta-tanikal
  • ice-water

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟

    خوردن یخ برای سلامتی مضر است؟ هیچ چیزی همانند خوردن یک تکه یخ تازه در روزهای گرم تابستان ن…
  • قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟

    قبل و بعد از ورزش چه بخوریم؟ آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما،…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • درمان خروپف

    روش های درمان خروپف

    روش های درمان خروپف خروپف کردن معمولا به عنوان منبع شوخی در فیلم‌های مختلفی مورد استفاده ق…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *