اطلاعاتی درباره اسپین‌آف سریال «Game of Thrones»

مطمئناً همه طرفداران پر و پا قرص سریال «Game of Thrones» می‌دانند که فصل هشتم پایان این سریال نخواهد بود و قرار است به محض پایان این سریال، اسپین‌آفی درباره گذشته وستروس ساخته شود. البته شبکه HBO تصمیم به ساخت پنج اسپین‌آف برای این سریال پر طرفدار گرفت اما تا این لحظه تنها یکی از آن‌ها چراغ سبز را برای شروع فیلمبرداری دریافت کرده. این اسپین‌آف بی نام، نوشته «جرج مارتین» و «جین گلدمن» به گذشته‌های دنیای «Game of Thrones» سفر کرده و از بعضی از بزرگ‌ترین رازهای این سریال پرده بر می‌دارد. هنوز تاریخ اکران، نام کارگردان و عوامل این سریال اعلام نشده و تنها نکته مشخص دو نویسنده سریال هستند.

این اسپین‌آف لزوماً ادامه‌ای برای سریال نیست و در دورانی مشهور به دوران قهرمانان اتفاق می‌افتد. در ادامه خلاصه رسمی منتشر شده توسط شبکه HBO قرار دارد:

داستان هزاران سال پیش از رخدادهای سریال «Game of Thrones» اتفاق می‌افتن و در این شرح وقایع گذر دنیا از دوران طلایی قهرمانان به تیره‌ترین زمان تاریخ نمایان خواهد شد. و تنها یک چیز مسلم است: از ترسناک‌ترین رمز و راز‌های تاریخ وستروس تا منشاء وایت واکرها، اسرار شرق تا شمال تا افسانه خاندان استارک…. واقعیت با آنچه تصور می‌کنید فرق دارد.

داستان «جین گلدمن» برای این اسپین‌آف اجازه فیلمبرداری یک پایلوت دریافت کرده که در صورت استقبال به صورت یک سریال کامل در خواهد آمد. سریال «Game of Thrones» نیز در قسمت پایلوت تغییرات زیادی پیدا کرد از جمله تعویض بازیگران نقش «دنریس تارگرین» و «کتلین استارک» تا به صورت سریالی که امروزه آن را می‌شناسیم در بیاید.

در صورت فیلمبرداری این اسپین‌آف در قالب یک سریال، «جین گلدمن» به عنوان شورانر و تهیه کنندگی اجرایی آن به همراه «جرج مارتین» حضور پیدا خواهد کرد. «گلدمن» برای همکاری در فیلم‌های «X-Men»، «Kingsman»، «The Woman in Black» و «Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children» شهرت دارد. «وینس جراردی» و «دنیل زلمان» نیز به عنوان دیگر تهیه کنندگان اجرایی این اسپین‌آف حضور خواهند داشت.

با اینکه هنوز عنوان دقیقی برای اسپین‌آف تعیین نشده اما این احتمال وجود دارد که با حفظ عنوان سریال اصلی بخشی به انتهای آن اضافه شود مثل «Game of Thrones: The Age of Heroes»، «The Golden Age» یا «The Long Night». «جرج مارتین» «Game of Thrones: The Long Night» را به سایر عنوان‌های پیشنهادی ترجیح می‌دهد. البته این امکان نیز وجود دارد که سازندگان سریال تصمیم بگیرند تا اسپین‌آف را از سریال اصلی جدا کنند و نامی مستقل برای آن انتخاب کنند. با توجه به اینکه اسپین‌آف زمان فرمانروایی خاندان «تارگرین» را در هزاران سال قبل به تصویر می‌کشد شاید نامگذاری آن به «بازی تاج و تخت» مناسب نباشد و در این صورت سازندگان عنوان بهتری که با شرایط و خط داستانی آن همخوانی بیشتری داشته باشد انتخاب خواهند کرد.

با تصور اینکه اسپین‌آف تبدیل به سریال شود نباید انتظار پخش آن را تا چند سال آینده داشت زیرا فصل آخر سریال «Game of Thrones» در  سال 2019 اکران خواهد شد و در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان انتظار داشت که سریال در سال 2020 اکران شود. با توجه به اینکه بودجه اسپین‌آف مسلماً به اندازه چند فصل آخر «Game of Thrones» نیست باز هم باید انتظار بودجه نسبتاً زیادی را داشت. در این صورت احتمال پخش اسپین‌آف در سال 2021 بیشتر خواهد بود.

فصل‌های اولیه سریال «Game of Thrones» هر یک شامل 10 قسمت بودند و احتمال آن زیاد است که اسپین‌آف نیز از همینگونه باشد. بیشتر سریال‌های شبکه HBO فصل‌هایی با تعداد قسمت کم دارند و با توجه به اینکه اسپین‌آف از روز کتاب خاصی ساخته نمی‌شود نمیتوان انتظار فصل‌های زیادی را داشت. به علاوه با توجه به موضوع سریال به نظر می‌رسد که می‌توان آن را در یک فصل جمع کرد پس این احتمال وجود دارد که اسپین‌آف اول سریال «Game of Thrones» در قالب یک سریال کوتاه ساخته شود.

آیا هیچ یک از بازیگران سریال «Game of Thrones» در این اسپین‌آف حضور خواهند داشت؟ با توجه به اینکه وقایع اسپین‌آف هزاران سال پیش از سریال اتفاق می‌افتد این احتمال بسیار ضعیف به نظر می‌رسد که هیچ یک از بازیگران اصلی در اسپین‌آف حضور پیدا کنند مگر در صورت سیر در آینده. در سریال «Game of Thrones» شاهد بودیم که در داستان‌ها، دوران قهرمانان پر از جادو و اتفاقات خارق‌العاده بود و تنها در همین صورت می‌توانیم انتظار حضور بازیگران سریال را در اسپین‌آف داشته باشیم. البته فرزندان جنگل و وایت‌واکرها در این اسپین‌آف بیشتر نشان داده خواهند شد پس ممکن است بازیگرانی که نقش آن‌ها را بر عهده داشتند در اسپین‌آف نیز حضور داشته باشند.

هنوز شخصیت‌های اسپین‌آف مشخص نشده‌اند اما می‌توان برخی از شخصیت‌ها را حدس زد. تنها خاندان نامبرده در خلاصه رسمی منتشر شده خاندان «استارک» است و از شخصیت‌های شاخص این خاندان در دوران قهرمانان، «برَن سازنده» بنیانگذار این خاندان است. همچنین از دیگر شخصیت‌های شاخص «دوران گادزگریف» پادشاه طوفان، پادشاه خاکستری از آیرون آیلندز، «لَن هوشیار»، خاندان «لنیستر» ادعا می‌کنند که از نوادگان «لن» هستند، می‌توان نام برد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *