خانه ورزش اخبار ورزش اطلاعیه فدراسیون فوتبال قطر در مورد همکاری با فدراسیون فوتبال ایران

اطلاعیه فدراسیون فوتبال قطر در مورد همکاری با فدراسیون فوتبال ایران

0

اطلاعیه فدراسیون فوتبال قطر در مورد همکاری با فدراسیون فوتبال ایران

پیش از امضای این تفاهمنامه، حمد بن خلیفه آل ثانی، رئیش فدراسیون قطر در دفتر کار خود میزبان مهدی تاج رئیس فدراسیون ایران و علی کفاشیان (نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس AFC) بود و درباره موضوعاتی که منافع دو طرف به شمار می رفت مذاکراتی انجام شد، ضمن اینکه اهمیت تحکیم روابط بین دو فدراسیون و توسعه هرچه بیشتر آن در آینده، جهت بهره وری مشترک مورد تاکید قرار گرفت.
در این جلسه همچنین، سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر و منصور الانصاری، دبیر کل این فدراسیون نیز حضور داشتند.
امضای این تفاهمنامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران بخشی از برنامه های بلندمدت فدراسیون فوتبال قطر در راستای توسعه فوتبال در این کشور، و افزایش روابط با همتایان آسیایی و جهانی خود، است.
این تفاهمنامه همچنین به توسعه روابط فدراسیون های دو کشور می پردازد و تمرکز آن بر موضوعاتی است که منافع دو طرف را در فرآیند توسعه فوتبال در ایران و قطر تامین می کند.
در آینده ای نزدیک، یک گروه مشترک شکل خواهد گرفت که چارچوب های قانونی اجرای این تفاهمنامه را با جزئیات مورد بررسی و مطالعه قرار خواهند داد. یک برنامه کاری مدون نیز آماده خواهد شد که شامل گزارشی از مهمترین دستاوردها و همچنین برنامه زمانی فعالیت ها و رویدادهایی است که دو فدراسیون در آن مشارکت خواهند داشت.
این تفاهمنامه همچنین چارچوبی را برای تحکیم همکاری های دو فدراسیون و رشد و توسعه فوتبال در دو کشور، مشخص خواهد کرد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: «در ابتدا، از فدراسیون فوتبال قطر بابت میزبانی عالی تشکر می کنیم. ما مشتاقانه به دنبال همکاری های بیشتر با فدراسیون فوتبال قطر در زمینه های مختلف فوتبالی هستیم که این همکاری ها روابط دو طرف را در آینده تقویت و تحکیم خواهد کرد. »
فدراسیون فوتبال قطر در ماه اکتبر نیز چندین تفاهمنامه همکاری با کشورهای آسیایی از جمله فدراسیون های فوتبال عمان، ازبکستان، کره جنوبی، ژاپن ، عراق، مالدیو و سریلانکا امضا کرده است.
در سال های اخیر، فدراسیون فوتبال قطر همچنین تفاهمنامه های مختلفی با یمن، فلسطین، آلمان، ایتالیا، پاکستان و قرقیزستان داشته که نشان دهنده استقبال این کشور از همکاری با فدراسیون های فوتبال در همه کشورها است.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *