اعتماد به پیام رسان های ایرانی

افراد جامعه فقط در شرایطی از یک پیام رسان استفاده خواهند کرد که مطمئن باشند حریم خصوصی آنان رعایت می شود که به نظر در دنیای اینترنت امروزی کلا نادیده گرفته می شود؛ آنها باید بدانند از پیام های کاملا شخصی آنها استفاده ای نمی شود.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام نمود که مردم در صورتی می‌توانند به پیام رسان های ایرانی اعتماد کنند که از سرک نکشیدن در حریم خصوصی خود مطمئن باشند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در مورد استفاده مردم از پیام رسان های ایرانی اعلام نموده است که اعتمادسازی در استفاده از این نرم‌افزارها باید در بین مردم صورت گیرد. به گفته وی سرک نکشیدن در احوال شخصی مردم در فضای مجازی و اپلیکیشن‌های داخلی، می‌تواند تاثیری مهم در جلب اعتماد جامعه نسبت به این نرم‌افزارهای ایرانی داشته باشد.

دلایل استقبال پایین مردم از پیام رسان های ایرانی

رمضانعلی سبحانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود در مورد استفاده از پیام رسان های ایرانی اعلام نمود که دلیل استقبال پایین کاربران ایرانی از پیام رسان های بومی، دو دلیل دارد، یکی ارائه ندادن امکانات و خدمات مناسب از سوی توسعه دهندگان نرم‌افزارهای ایرانی و دیگری اعتقاد مردم به سرک کشیدن در احوالات شخصی‌ آنها است که باعث می‌شود تا افراد جامعه تمایلی به استفاده از این پیام رسان‌ها نداشته باشند.

نماینده مردم سبزوار توجه به این دو مورد را بسیار مهم و اساسی دانست و اعلام نمود که برای ایجاد انگیزه و جلب اعتماد عمومی نسبت به پیام رسان های داخلی لازم است تا نگاه به فضای مجازی تغییر کند و خدمات و سرویس‌های به‌روز همراه با امنیت بالا در این فضا در نظر گرفته شود و به مردم و استفاده کنندگان از پیام رسان های ایرانی ارائه گردد.

رفع فیلترینگ تلگرام با بلاک چین

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه صحبت‌های خود در مورد پیام رسان های ایرانی ، به خدمات و سرویس‌های به‌روز و امنیت بالای بعضی از اپلیکیشن‌های پیام رسان خارجی مانند تلگرام اشاره کرد.

وی در ادامه اعلام نمود که مدیر عامل این شرکت وعده داده است که با استفاده از فناوری بلاک چین فیلترینگ پیام رسان تلگرام را پایان خواهد داد. وی اعلام نمود که فناوری هر لحظه در حال پیشرفت است و پیام رسان های ایرانی نیز باید همیشه و در هر لحظه به فکر پیشرفت و رشد خود باشند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اعلام نمود که پیش از این کشور سعی داشت تا ویدئوها را از خانه‌ها جمع کند و ماهواره‌ها را از پشت بام‌ها پایین اندازد، اما سرعت رشد و پیشرفت فناوری‌ها به حدی بالاست که برخوردهای سلبی نتوانست یارای مقابله با آنها را داشته باشد.

فرهنگ‌سازی بهترین روش برخورد با فناوری‌های جدید ارتباطی است!

سبحانی‌فر در ادامه اعلام نمود که بهترین روش برای برخورد با جدیدترین فناوری‌های ارتباطی و مخابراتی، فرهنگ‌سازی است. به گفته وی برای استفاده درست از فناوری‌های مبتنی بر دیجیتال، فرهنگ‌سازی بهترین روش است. وی در ادامه اعلام نمود که متاسفانه برخی دست‌اندکاران و مسؤولان به فضای مجازی و اپلیکیشن‌های خارجی نگاه دقیقی ندارند. وی ادامه داد که اگر با کارد آشپزخانه یا چاقوی اتاق عمل، اقدام به قتل و جنایت نماید، آیا از فردای آن روز، استفاده از چاقو ممنوع خواهد شد؟

تاثیر پیام رسان تلگرام در اغتشاشات اخیر

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد که درست است که پیام رسان تلگرام در اتفاقات اخیر و اعتراضات داخلی نقش داشت و بعضی از کانال‌های تلگرامی نیز سعی داشتند تا اعمال مجرمانه و خشونت‌آمیز را ترویج دهند، اما بسیاری از استفاده کنندگان تلگرام هرگز چنین استفاده‌ای از آن نکردند  و نخواهند کرد.

به گفته وی افرادی که، از ساده‌ترین وسیله مانند چاقو یا  پیشرفته‌ترین فناوری‌ها مانند تلگرام، بدترین استفاده را می‌کنند، تعدادشان اندک است و این افراد زیر بار قانون نیز نمی‌روند. وی ادامه داد که این افراد از ابزارهای جایگزینی که در اختیار دارند به راحتی استفاده می‌کنند و از این طریق سعی دارند تا بن‌بست‌ها را دور زنند و به اعمال مجرمانه خود با شیوه‌های جدیدتری ادامه بدهند.

ناظر مجلس در کمیته مصادیق مجرمانه، کنترل و مهار این افراد را ضروری دانست و ادامه داد که این امر نیازمند به‌روز شدن دانش متخصصان داخلی است. وی در ادامه به سخت و دشوار بودن مهار این افراد اشاره کرد و تاکید نمود که با تجهیز متخصصان داخلی به دانش روز، می‌توان آنان را مهار کرد. به گفته وی در این حالت هم حق اکثریت مردم در استفاده از فضای مجازی و فناوری‌های جدید تضییع نمی‌شود و هم افراد ساختارشکن و مروج خشونت مهار خواهند شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود مقامات ارشد امنیتی کشور را مسؤول فیلتر شدن و همچنین رفع  فیلتر تلگرام دانست و ادامه داد که اقدامات ضدامنیتی که از برخی از کانال‌های تلگرامی دیده شد باعث شد تا مقامات ارشد امنیتی کشور نیز بهترین راه را فیلتر تلگرام بدانند و به این شیوه از مشکلات و اغتشاشات جلوگیری کنند.

به گفته وی واقعیت امر این است که صاحبان این کانال‌ها با استفاده از سایر روش‌ها همچنان در حال عضوگیری هستند و به اقدامات خود نیز ادامه می‌دهند بنابریان در این حالت تنها کسانی دچار مشکل شدند که از این پیام‌رسان درست استفاده می‌کردند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در پایان صحبت‌های خود در مورد مشکلات به وجود آمده در فضای مجازی و همچنین استفاده از پیام رسان های ایرانی از بررسی وضعیت به وجود آمده برای استفاده کنندگان از تلگرام سخن گفت و تاکید نمود که تصمیم‌گیری نهایی در مورد رفع فیلترینگ یا ادامه یافتن فیلتر تلگرام بر عهده مقامات ارشد امنیتی کشور است.

تانی کال

تکراتو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *