اعلام برند جدید در طرح رجیستری

مدل های جدید در طرح رجیستری تلفن‌های همراه توسط مرکز اطلاع‌رسانی این طرح اعلام شدند. به نظر شما سایر مدل‌های مشمول طرح رجیستری کدام‌ها هستند؟

متولی اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در مورد سایر مدل های جدید در طرح رجیستری اعلام نموده است که یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌جی و هواوی به زودی مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

در ابتدای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، برندهای آمریکایی تلفن، مشمول این طرح قرار گرفتند. محصولات سیم‌کارت خوری چون اپل، گوگل پیکسل، بلک‌بری و موتورولا از جمله برندهایی هستند که تاکنون مشمول اعمال مقررات طرح ملی رجیستری قرار گرفته‌اند.

تمام برندهای تلفن همراه مشمول طرح رجیستری خواهند شد!

حمید رضا دهقانی‌نیا، مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد سایر مدل های جدید در طرح رجیستری سخن گفت و ادامه داد که متولیان اجرای طرح ملی رجیستری تلفن همراه قصد دارند تا بتوانند تا پایان سال جاری کلیه برندهای موجود در بازار را، تحت مقررات اجرایی رجیستری در آورند.

سامسونگ، ال‌جی و هواوی، مدل های جدید در طرح رجیستری هستند!

براساس اطلاعات موجود قرار است تا به زودی سایر مدل های جدید در طرح رجیستری معرفی شوند. سایر مدل‌هایی که قرار است به زودی مشمول این طرح قرار گیرند، سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌جی و هواوی هستند.

در مورد اجرای طرح ملی تلفن همراه برای سایر مدل های جدید در طرح رجیستری ، رعایت نکات زیر مهم است :

ممکن است فاصله بین زمان اعلام برندی که مشمول طرح رجیستری است تا زمان مشمول شدن آن برند کوتاه باشد، بنابراین به فروشندگان توصیه شده است که برای اینکه در این مدت زمان باقی مانده تا اعلام برند مشمول، گوشی‌های غیرقانونی خریداری نکنند تا به این وسیله از هرگونه ضرر و زیان احتمالی جلوگیری شود. بنابراین فروشندگان باید کالای موردنیاز خود را حتما از واردکننده‌های قانونی با گارانتی معتبر خریداری نمایند.

پیش از این مشاهده شده است که برخی از افراد در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، در چندین دستگاه تلفن همراه سیم‌کارت قرار داده و از این طریق اقدام به فعالسازی آنها نموده‌اند. این امر توسط سامانه رجیستری به گفته متولیان آن رؤیت و ثبت گردیده است. اگر این روش برای فعالسازی تلفن همراه به‌طور گسترده سازمان‌دهی شده باشد، قابل پیگیری است.

اگر فردی دارای تلفن همراهی از یکی از برندهایی باشد که مشمول طرح رجیستری است و در چند ماه گذشته خاموش بوده و از آن استفاده نکرده است لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه خود را با قراردادن سیم‌کارت درون آن روشن نماید و از آن استفاده کند، حتی با ارسال یک پیامک یا یک تماس.

در تلفن‌هایی که دارای چند سیم کارت هستند لازم است تا با قرار دادن سیم‌کارت درون همه شکاف‌ها (Slot) نسبت به فعالسازی تلفن همراه اقدام کرد. در این حالت محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیم‌کارت وجود ندارد و می‌توان با قرار دادن یک سیم‌کارت در تمام شکاف‌ها، نسبت به فعال نمود گوشی خود اقدام نمود.

تانی کال

تکراتو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *