اعلام جنگ هوش مصنوعی گوگل به سیری و الکسا

هرساله در نمایشگاه CES شرکت های بزرگ و کوچک کنار هم جمع می شوند تا هم از آخرین دستاورد های خود در دنیای تکنولوژی رونمایی کنند و هم با یکدیگر قرداد های مختلف به امضا برسانند و همکاری کنند. اما امسال یک شرکت خود را کاملا از بقیه جدا کرده است. کدام؟ گوگل!!!

برای اولین بار در طی این سال‌ها، گوگل، غرفه‌ای بزرگ و مستقل در قلب نمایشگاه برای خود تدارک دیده است. اما این غول جستجو، هدفی بسیار فراتر از اجاره فضا در این نمایشگاه دارد. آنها همچنین چندین تبلیغ بزرگ را در اطراف شهر به نمایش گذاشته‌اند ولی شما از یکی از آن‌ها نمی‌توانید به سادگی بگذرید!

بر در و دیوار سیستم حمل و نقل گسترده شهر لاس وگاس (به نام مونوریل لاس و گاس) که هر روز هزاران نفر را به سمت نمایشگاه CES جا به جا می‌کند، عبارت ساده ولی عجیب “هی گوگل! ” به چشم می‌خورد. این بیان جسورانه و قدرتمند از این شرکت کالیفرنیایی محله مونتین ویو، برای همه شرکت کنندگان در CES یک چیز را می‌خواهد روشن کند: گوگل از شما می‌خواهد که از این به بعد تنها با دستیار دیجیتالی او ارتباط برقرار کنید!

2018 سالی برای جنگ دستیاران دیجیتال؟ واقعا؟!!!

اگر چه نمایشگاه به طور رسمی از ۹ ژانویه آغاز می‌شود اما ما از هم اکنون حس خوبی در رابطه با چیز‌هایی که خواهیم دید و به نمایش در خواهد آمد، داریم. به طور خلاصه امسال قرار است هوش مصنوعی بیشتر به زندگی ما سرک بکشد و بخش بزرگ‌تری از دنیای روزمره را بگیرد. به طوری که هوش مصنوعی یا AI در نمایشگاه جدا از اینکه سازنده آن کیست، در همه جا به چشم می‌خورد، حتی در عادی‌ترین قسمت‌های خانه‌هایمان از حسگر‌های تشخصیص و اعلام وجود دود تا آینه‌ها و سردوشی‌های حمام. آنها حتی فناوری‌های آینده را نیز با خود به نمایشگاه آورده‌اند، فناوری که ما در فیلم‌ها و داستان‌هایمان با آن آینده را مجسم می‌کنیم، بله، ربات‌های خانگی!

آنها در گام اول دستیاران دیجیتال (که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است) را برای عرضه ارایه کرده‌اند. حضور محسوس این دستیاران در هر چیزی که شما تصورش کنید یا حتی اگر قادر به تصورش هم نباشید، خودنمایی می‌کند. در حقیقت آنها زندگی دیجیتال را برای ما به نمایشگاه آورده‌اند و اجزای آن را مانند بافت‌های بدن در اتاق‌ها، تجهیزات و لوازم و خدمات در کنار هم به نمایش گذاشته‌اند.

درنهایت گوگل و یا همچنین الکسا آمازون با شرکت های مختلف قرداد خواهند بست و محصولات مشترک را به بازار ارائه خواهند کرد و باید دید گوگل می تواند از رقبای خود پیشی بگیرد و سال 2018 را برای خود کند یا نه.

تانی کال

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *