افزایش انتقادات از «جنگ ستارگان» با فاش شدن حقیقت در مورد پدر شخصیت «ری»

«جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» در جلب نظر منتقدین به هیچ وجه موفق نبود، اما نحوه‌ی استقبال منتقدین در مقابل واکنش‌ها نسبت به رمان فیلم هیچ است. رمان «ظهور اسکای‌واکر» به نویسندگی «ری کارسون» قرار است از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ماه) به بازار عرضه شود، اما چند نسخه‌ از آن در نمایشگاه C2E2 شیکاگو رونمایی شد. این رمان شامل اطلاعاتی بحث‌برانگیز است که به ابهامات فیلم «جی‌.جی. ایبرامز» پاسخ می‌دهد. این کتاب ابتدا فاش کرد که «پالپاتین» چگونه بازگشته و تأیید کرد که بوسه‌ی «ری‌» و «کایلو» رمانتیک نبوده است. اما گزارش جدید «اسکرین‌رنت» حاوی افشاگری حتی بهت‌آورتری است: پدر «ری» کلون ناموفقی از «پالپاتین» بوده است.

«ظهور اسکای‌واکر» در حالی به پایان رسید که «ری» کشف کرد نوه‌ی «پالپاتین» است. این مسئله نشان می‌داد که «پالپاتین» باید معشوقه‌ای داشته باشد، اما رمان فیلم تأیید می‌کند که لزوماً چنین نیست. پس از مرگ ظاهری «پالپاتین» در «بازگشت جدای» (Return of the Jedi)، او ذهن خودش را به بدن یک کلون «فرو می‌کند» اما انتقال موفقیت‌آمیز نیست. بسیاری از اعضای «سیث» تلاش کردند میزبانی برای ذهن «پالپاتین»‌ خلق کنند، اما کوشش آن‌ها بی‌نتیجه ماند. یکی از میزبان‌های ناموفق کلون «تقریباً همسان» و «بی‌زور» و «بی‌ثمر» «سیث لرد» بود. این بدن به اندازه‌ی کافی برای میزبانی «پالپاتین» قدرتمند نبود، اما آنقدر توان داشت که زنده بماند و به پدر «ری» تبدیل شود.

اعتراضات علیه این افشاگری‌ها در روزهای گذشته رو به افزایش بود، اما وقتی که در شبکه‌های اجتماعی برملا شد که پدر «ری» یک کلون ناموفق «پالپاتین» است، هوادارن شوریدند. «مایک رایان» نویسنده‌ی «آپراکس» می‌نویسد این اطلاعات موجب می‌شود «ظهور اسکای‌واکر» بدترین فیلم «جنگ ستارگان» تاریخ باشد.

«ظهور اسکای‌واکر» با بازگرداندن «امپراطور پالپاتین» بدون ارائه‌ی توضیح سینماروها را گیج کرد. شخصیت‌های فیلم به سرعت می‌پذیرند که «سیث لرد» زنده‌ است و هیچ‌یک از آنان به دنبال پی بردن به علتش نمی‌رود. اما رستاخیز او در رمان «ری کارسون»‌ شرح داده می‌شود. در آغاز فیلم وقتی «کایلو رن» با «پالپاتین» ملاقات می‌کند، متوجه دستگاهی می‌شود که او را زنده نگه داشته و این کلونی از «سیث لرد» است. نحوه‌ی بازگشت «پالپاتین» ۳۰ سال قبل در کتاب مصور «امپراطوری تاریکی» (Dark Empire) به نویسندگی «کم کندی» و «تام ویچ» توضیح داده شده بود. این کتاب کامیک شش جلدی از دسامبر سال ۱۹۹۱ تا اکتبر ۱۹۹۲ منتشر شده بود. در آن‌جا فاش شده است که این شخصیت به دنبال مرگ ظاهری‌اش در «بازگشت جدای» روح خود را به کلونی که از پیش ساخته‌ شده انتقال می‌دهد. تنها تفاوت این است که کلون او در کتاب‌های مصور به اندازه‌ی کافی برای تحمل روح قدرتمند است و می‌تواند شمشیر به دست بگیرد و بجنگد.

آینده‌ی چندگانه‌ی «جنگ ستارگان» مبهم است. سریال «مندلوری» (The Mandalorian) دیزنی+ پاییز گذشته رضایت هواداران را جلب کرد و قرار است پاییز آینده فصل دوم آن روی ایر برود. فیلمبرداری این فصل شب گذشته به پایان رسیده است. دیزنی علاوه بر این در حال توسعه‌ی یک سریال با محوریت شخصیت «اوبی-وان» با بازی «یوان مک‌گرگور» است، اما تاریخ اکران قسمت بعدی فیلم‌ها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، هرچند شایعه‌ی تولید فیلم با «کوین فایگی»، «رایان جانسون» و «جی‌.دی. دیلارد» در پروژه‌های جداگانه شنیده می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *