با ارائه جدیدترین آپدیت سیستم عامل دستگاه های آیفون و آیپد اپل – نسخه iOS 10.3 – شاهد اضافه شدن حجمی قابل توجه به حافظه در دسترس دستگاه های مبتنی بر iOS هستیم. به طور مثال، حافظه در دسترس یک دستگاه آیفون ۷ پلاس ۲۵۶ گیگابایتی که پر از محتوا نیز بوده، پس از دریافت آپدیت iOS 10.3 افزایش یافته و از ۷۵٫۴۵ گیگابایت به ۸۳٫۲۶ گیگابایت رسیده که یعنی ۷٫۸۱ گیگابایت یا ۱۰٫۴% اضافه شدن بر حافظه در دسترس دستگاه. این حافظه همچنین از طریق ارسال نسخه های با کیفیت بالای عکس ها به سرویس iCloud ، باز هم افزایش پیدا خواهد کرد؛ عکس ها در حجمی پایین تر و به صورت بهینه سازی شده در دستگاه شما باقی خواهند ماند. این آپدیت همچنین ۲٫۶۴ گیگابایت به ظرفیت ذخیره سازی اضافه می کند.

ضمن اینکه به نظر می رسد پشتیبانی از دستگاه های ۳۲ بیتی در نسخه بتا iOS 10.3 به پایان رسیده است. این عدم پشتیبانی از آنجایی که این آپدیت یک آپدیت عمده نمی باشد، تا حدودی تعجب برانگیز است و این نسخه شامل iTunes restore images برای مدل های ۳۲ بیتی مانند آیفون ۵، آیفون ۵c و نسل چهارم آیپدها نمی شود – از طریق iTunes restore images می توان دستگاه های مبتنی بر ios را به تنظیمات کارخانه بازگرداند. در نسخه بتا iOS 10.3 ، iTunes restore images تنها در مدل های ۶۴ بیتی امکان پذیر است. انتظار می رفت که با ارائه نسخه iOS 10.3.2 شاهد پایان یافتن پشتیبانی از دستگاه های ۳۲ بیتی باشیم، اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که با نسخه بتا مواجه هستیم و هنوز احتمال اضافه شدن iTunes restore images در دستگاه های ۳۲ بیتی، قبل از عرضه نسخه نهایی وجود دارد.

هم اکنون با باز کردن اپلیکیشن های ۳۲ بیتی در iOS 10.3، شاهد پیغامی مبنی بر «این اپلیکیشن در نسخه بعدی ios باز نخواهد شد» مواجه می شویم که به نظر می رسد در نهایت به زمان پایان یافتن پشتیبانی از نسخه های ۳۲ بیتی نزدیک می شویم.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *