انویدیا درآمد مربوط به سه‌ماهه اولیه سال مالی 2017 را منتشر کرده که بیش از پیش‌بینی‌ها است. این شرکت تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی نه‌تنها موفق به شکست پیش‌بینی تحلیلگران شده، بلکه رشد بی‌سابقه‌ای را نیز تجربه کرده است. در سه‌ماهه اولیه این شرکت سودی برابر با 1.94 میلیارد دلار داشته که با مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته، رشد 48 درصدی را مشاهده می‌کنیم. وال‌استریت میزان سود این شرکت را 1.91 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود. دلیل این افزایش سود مربوط به موفقیت انویدیا در صنعت گیم، تجارت دیتا سنتر و خودروسازی است. انویدیا در بخش درآمد عملیاتی و درآمد کلی خود نیز به‌ترتیب رشد 126 درصدی و 144 درصدی را تجربه کرده است. انتشار این گزارش افزایش ارزش سهام انویدیا به میزان 14 درصد تنها در طی چند ساعت را نشان می‌دهد.

درحالی‌که انویدیا برای مدت زمانی زیادی در بازار کارت‌های گرافیک کامپیوترهای شخصی پیشتاز بوده، ولی درآمد آن نسبت به رقیبان خود، AMD و اینتل، رشد کمتری داشته است. تجارت دیتا سنتر و صنعت خودروسازی سهم بیشتری از افزایش درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهند. در بخش دیتا سنتر، انویدیا دارای محصولی به نام “تسلا” بوده که برای اهداف یادگیری عمیق توسعه یافته است. این شتاب‌دهنده توسط غول‌های تکنولوژی همانند گوگل و بایدو برای تشخیص چهره و گفتار مورد استفاده قرار می‌گیرد. انویدیا علاوه‌بر موارد قبل در زمینه توسعه ابر کامپیوترها برای ربات‌ها، پهبادها و دوربین‌های هوشمند نیز فعال است.

در صنعت خودروسازی، انویدیا درحال توسعه پردازنده‌های گرافیکی و چیپ‌ست‌های مورد استفاده برای نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای خودروهای خودران است. انویدیا در آینده باید با رقیبان زیادی همانند AMD مبارزه کند.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *